icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bekijk de Vlucht Claim Service |

Compensatie tot €600 per persoon

VluchtClaimService

Archief Matrassen

Hier vind je alle eerder verschenen artikelen binnen Matrassen.


2017

Nieuws | 20 juli 2017

Ook Lidl-matras thuis uitproberen

Je mag nu ook een matras die je bestelt via Lidl-shop.nl thuis uitproberen en terugsturen als hij niet bevalt. Je geld krijg je terug.

Nieuws | 1 juni 2017

Matras 100 dagen thuis uitproberen

Nieuwe online-matrasverkopers zoals Emma en Matt hebben erg consumentvriendelijke verkoopvoorwaarden.

Nieuws | 14 maart 2017

Weer nieuwe matras Beste uit de Test

De update van de Matrassentest heeft weer een nieuwe Beste uit de Test opgeleverd. Een nieuwkomer die erg consumentvriendelijke voorwaarden hanteert.

Nieuws | 10 maart 2017

Test matrassen vernieuwd

De Consumentenbond heeft de matrassentest vernieuwd: de ondersteuning van lange, zware mensen telt nu zwaarder mee. Daardoor zijn de testoordelen veranderd.

Nieuws | 20 januari 2017

Weer nieuwe Beste Koop matrassen

Slechts 3 maanden nadat een nieuwe Beste Koop uit de matrassentest rolde, is er wéér een nieuwe. De nieuwe Beste koop is nog goedkoper én scoort beter dan de vorige.

2016

Nieuws | 17 november 2016

Verdeeldheid over winkeladvies babymatrassen

Consumenten zijn erg verdeeld over de kwaliteit van het advies over babymatrassen dat ze in winkels krijgen. Dat blijkt uit de reacties op een oproep via Facebook.

24 oktober 2016

Problemen na het kopen van een matras online

Deze tips en voorbeeldbrieven helpen je op weg bij klachten na een aankoop via internet of aan de deur.

24 oktober 2016

Levertijd van matras

Als je iets hebt gekocht en je hebt een levertijd afgesproken, moet de leverancier zich aan deze afspraak houden. Weet wat zijn plichten en jouw rechten zijn als de levertijd wordt overschreden.

24 oktober 2016

Matras kopen op afbetaling

Bij een koop op afbetaling, betaal je het product (in termijnen) later dan het moment dat je het product ontvangt. Een verkoper mag hier maximaal 15% rente voor in rekening brengen.

24 oktober 2016

Matras retourneren of ruilen

Als je iets in een winkel hebt gekocht is het wettelijk gezien zo: koop is koop. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er samen uit kunt komen als je spijt hebt van een aankoop. Als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur hebt gedaan geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

24 oktober 2016

Garantie op matras zonder kassabon

Een kassabon is niet altijd nodig. Je moet wel kunnen bewijzen dat je het product in de betreffende winkel hebt gekocht, bijvoorbeeld door een bankafschrift of door een verklaring van een winkelmedewerker.

Nieuws | 18 oktober 2016

Nieuwe Beste Koop matrassen

Onze recentste matrassen-test heeft een nieuwe Beste Koop opgeleverd. De nieuwe Beste Koop kost nog geen €150 en scoort een 7,3.

Nieuws | 19 juli 2016

Nieuwe Auping-matrassen getest

In 2016 vernieuwde Auping zijn complete matrassenlijn. De Consumentenbond testte alle nieuwe versies.

Nieuws | 14 juni 2016

2 matrassen zijn de nieuwe Beste uit de Test

In de matrassentest van juni 2016 krijgen 2 nieuwe matrassen het predicaat Beste uit de Test. De oude Beste uit de Test, de Auping Vivo, wordt vervangen door een nieuwe versie en is niet of nauwelijks meer te koop.

Nieuws | 6 juni 2016

Auping vernieuwt matrassenlijn

Auping heeft zijn volledige matrassenlijn vernieuwd. Voor consumenten is deze vernieuwing oppassen geblazen, want de nieuwe matrassen hebben dezelfde typenamen als de oude. Inmiddels hebben we de nieuwe versies getest.

15 april 2016

Klacht voorleggen aan Geschillencommissie

Heb je een verkoper in gebreke gesteld per brief en na 4 weken nog geen reactie ontvangen? Of is je klacht niet naar tevredenheid afgehandeld? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie.

15 april 2016

Verkoper legt schuld voor kapot matras bij jou

Gaat een product kapot na 6 maanden of als je garantie hebt gekregen na de garantieperiode, dan moet jij bewijzen dat je het product normaal hebt gebruikt.

15 april 2016

Klacht kenbaar maken bij verkoper van matras

Ben je niet goed behandeld door een verkoper? Of houdt een bedrijf zich niet aan de afspraken? Leg dan eerst in een gesprek de klacht voor aan de verkoper.

15 april 2016

Klachtenbrief schrijven aan verkoper van matras

Heb je een klacht over een winkel of bedrijf en ben je er in een eventueel gesprek niet uitgekomen? Stel dan in een brief de verkoper in gebreke vanwege niet nagekomen afspraken.

15 april 2016

Aanbetaling voor matras gedaan, winkel failliet gegaan

Heb je een product besteld en aanbetaald bij een bedrijf dat failliet is gegaan? Neem contact op met de curator en meld je als schuldeiser. Heb je wel besteld maar nog niet betaald, stel dan de betaling uit.


Zoek binnen de website

Vul een zoekterm in