icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van energieleverancier Innova


Innova energieleverancier

Totaalscore

23 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Financiële afhandeling
23 reviews

Bianca

30 april 2024

Ik word aan het lijntje gehouden m.b.t. verrekening Noodfonds Energie. Het Noodfonds is mij midden maart toegekend en gelijktijdig kreeg ik een e-mail van Innova dat ik de komende maanden minder ga betalen aan voorschot. Helaas werd eind maart mijn oorspronkelijke voorschot van mijn bankrekening afgeboekt door Innova. Meteen gebeld met de klantenservice (totaal niet klantvriendelijk en hulpvaardig overigens) met de vraag waarom het Noodfonds niet werd verrekend met mijn voorschotnota. Hierop kreeg ik het antwoord dat het eind april zal worden verrekend, dit omdat ik mijn nota’s vooruit betaal. Deze maand is wederom mijn oorspronkelijke voorschot van mijn bankrekening afgeschreven. Weer gebeld waarop werd gezegd dat het eind mei of eind juni zal worden. Het hoe en waarom kon mevrouw mij niet uitleggen. Erna maar een privébericht gestuurd via Facebook Messenger naar Innova met mijn vragen.

Hierop kreeg ik een vriendelijke, doch vreemde respons: "Goedemorgen Bianca, wat vervelend dat er telkens onduidelijke informatie vermeld wordt. Ik heb dit even nagevraagd en het Noodfonds is inderdaad voor u toegekend. Het enige probleem is dat u gebruik maakt van automatische incasso en wij de bedragen van het Noodfonds dus niet op voorhand kunnen verrekenen. Wegens die reden krijgt u de maanden die verstreken zijn op uw rekening gestort. Mochten wij in het vervolg weer niet kunnen verrekenen, zullen wij na de vervaldatum het bedrag overmaken tot de 6 termijnen op zijn." Hierop heb ik gevraagd wanneer ik de verstreken maanden op mijn bankrekening mag verwachten. Hier heb ik helaas nog geen antwoord op mogen ontvangen.

Lees meer Lees minder

Raymond Post

17 april 2024

6 weken geleden kreeg ik de melding van het noodfonds energie dat mijn aanvraag was goedgekeurd en dat ik binnen 2 weken een mail zou krijgen van Innova met bericht hoe ze het zouden uitbetalen. Ik snap dat ze het hier druk mee hebben, maar toen ik na een maand nog niets gehoord had heb ik gebeld. De klantenservice kan hier niets over zeggen, alleen dat ze er mee bezig waren en dat ik terug gebeld zou worden hierover. Nooit terug gebeld natuurlijk. Na 6 weken nogmaals contact opgenomen, werd weer enigszins geïrriteerd aangegeven dat ze bezig waren. Ik zei prima, maar dat ik niet begreep dat ik niet terug gebeld word door die afdeling terwijl dat al meerdere keren beloofd was. Daarnaast staat er in de mail van noodsteun energie precies wat ik terug krijg per maand en in totaal, dus hoe moeilijk kan het zijn?


Vanessa

17 april 2024

Een hele slechte energie bedrijf die mensen proberen te lokken met een dode mus. Ik was al klant van hun en een lieve oudere meneer van Innova belde mij in de zomervakantie (ze weten wel wanneer ze moeten bellen) voor een mooi aanbod. Ik kon een goedkoper contract krijgen voor drie jaar. Bleek achteraf dat ze met een lager verbruik berekende en de kosten voor Gas en Energie helemaal niet lager was. Ik ging op vakantie en bij terugkomst was mijn bedenktijd om. Natuurlijk stom van mij, maar ze proberen gewoon. Er is altijd wel iemand in deze oplichterij trapt, zoals ik. Heb direct een dag na de bedenktijd klachten ingediend, maar ze houden het op de wettelijke bedenktijden.


AR

11 april 2024

Helaas via de telefoon erin geluisd om al vroegtijdig 3 jaar te verlengen en daarbij is mijn loyaliteitsbonus weggepoetst! Iedereen krijgt hem maar helaas doordat ik toch meeging in de aanbieding per telefoon van een medewerker van Innova ben ik de pineut en weggaan kan tegenwoordig niet meer vroegtijdig. Meermaals gemaild en krijg alleen maar onzin antwoorden terug als in - klanten met zonnepanelen krijgen deze bonus niet (IK HEB GEEN ZONNEPANELEN) - klanten met een laag verbruik krijgen deze bonus niet (ik verbruik meer dan boven gemiddeld) en ga zo maar door. Maar een oplossing ho maar, enkel dikke rekeningen en bijbetalen terwijl ik zo veel mogelijk probeer te bezuinigen in huis en de kachel amper aan heb staan. BAH!!! zo gauw ik over 2,5 jaar weg kan ben ik PLEITE!!!!


Emma

9 april 2024

Dit is helaas mijn tweede extreem negatieve review van Innova. Als je nog terug kan, hier geen klant worden. Na eerst maanden lang de verkeerde meter af te lezen en facturen te sturen van meer dan 1000 euro per maand, gaan ze nu weer de mist in. De klantenservice is om te huilen. Toen ik dit bij hen aangaf zeiden ze slechts dat ik gewoon moest betalen. Achterlijk. Nu stuurt Innova een jaarafrekening waar niks van klopt. Ze zijn van systeem gewisseld en daarom hebben ze een maandnota 2 keer afgeschreven. Maar dat geeft het geweldige nieuwe systeem niet aan. Maar mijn bank wel... Vervolgens schrijven ze 120 euro af (mijn standaard maandbedrag), maar het systeem geeft maar 100 euro op. Oftewel, ik heb honderden euro’s meer betaald, maar dit staat niet goed in het systeem geregistreerd. Als ik dit bij ze aankaart, met bankschriften, factuurnummers en alles erbij, krijg ik alleen als reactie het klopt wel. Waardeloos.

Na hun meerdere fouten heb ik mijn facturen op handmatig betalen ingesteld, want ik vertrouw ze niet meer. Reken ze daar kosten aan mij voor door. Terwijl zij de zaken niet op orde hebben. Ik kan mijn eigen uurtarief aan ze doorrekenen met de uren die ik kwijt ben ze proberen te contacten en dingen recht te zetten. Ik heb nu 6 weken geleden voor het eerst gemaild. Na 3 weken kreeg ik een waardeloos antwoord en nu wacht ik alweer 3 weken. Het allerslechste bedrijf waar ik ooit klant ben geweest. Zodra mijn contract is afgelopen ga ik weg en kom ik nooit meer terug.

Lees meer Lees minder