icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van energieleverancier Oxxio


Oxxio energieleverancier

Totaalscore

63 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Financiële afhandeling
63 reviews

Trudy

10 juni 2024

Bij de eindnota is een fout gemaakt waardoor ik ineens veel meer zou moeten betalen. De fout is bekend. Er wordt desondanks toch aangeraden om een betalingsregeling te starten voor het verkeerde hoge bedrag. Want anders komen er extra kosten bij. Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Ik ga dan ook overstappen.


Anoniem

5 juni 2024

Wordt hier geen klant. Ze sturen verkeerde jaar- en eindafrekeningen en beloven het verschil over te maken maar doen dit niet. Je kunt fluiten naar je geld.


John

23 mei 2024

Qua prijs geen problemen. Alleen de afhandeling van de eindnota, zeker als er fouten gecorrigeerd moet worden, is benedenmaats. De communicatie is beneden peil. De situatie: afgelopen jaar overgeschakeld naar een hybride warmtepomp. Hierdoor minder dan 500m3 gas verbruikt. Volgens Liander, de netwerkbeheerder, val je dan in een lager netwerktarief. Een maand voor de eindnota Oxxio hiervan op de hoofte gebracht: geen zorgen komt allemaal goed, maar.... in de eindnota gebruikt Oxxio nog steeds het hoge tarief. Via de chat functie dit opgemerkt: geen reactie in de chat. Na 1 maand nogmaals dit opgemerkt. De chat functionaris zou dit doorzetten naar een interne functie: je raadt het al: na 1 maand geen reactie. Vervolgens maar een email gestuurd: je raadt het al na 1 maand nog geen reactie. Zelfs geen berichtje in de trend van: we zijn er mee bezig. Kortom: nooit meer Oxxio.


Mark Toet

13 mei 2024

Ik woon in een appartementencomplex voorzien van blokverwarming. Om het overzichtelijk te houden regelt de VVE/bewonersvereniging het gas voor de gemeenschappelijke CV, het kookgas, en het (warm) water. Ik ben hier ruim een jaar geleden komen wonen, en heb bij OXXIO een contract voor alleen stroom afgesloten. Waarom heb ik dan toch 600 variabele transportkosten gas aan OXXIO betaald? ... Al vanaf telefoontje 1 bleek dat ik gelijk heb, er is iets fout gegaan, en dat moet eerst onderzocht. Geplande tijdsduur ... 6 weken. Nu een berg telefoontjes, e-mails, chat-gesprekken verder zijn er 13 weken verstreken, en niemand kan me vertellen hoe het er voorstaat. OXXIO is een bedrijf met een klantenservice die vriendelijk, maar laag bevoegd is. Een stapje hoger in de organisatie is niemand bereikbaar. Bovendien ben je als klant degene die steeds contact miet opnemen


Irma Koetsier

8 mei 2024

Ik heb op 6 april een 1 jarig contract afgesloten bij oxxio. Vervolgens gebeld en gevraagd of dit ook 30 maart in kon gaan. Dit was geen probleem. 3 weken later krijg ik een rekening gestuurd van mijn netbeheerder en stond bij vermeld dat ik nog niet bekend ben bij een andere leverancier (sta niet in het landelijk register). 2 weken geleden heb ik daardoor oxxio gebeld en gevraagd hoe dat zit. Oxxio erkent dat de fout bij hun ligt en ze gaan er zsm mee bezig. Ze zeiden dat ze gaan regelen dat het contract alsnog vanaf 6 april jl in gaat. (Anders moet ik 250 euro ipv 70 euro gaan betalen aan mijn netbeheerder). Nu kreeg ik een paar dagen terug de rekening van 250 euro bij mijn netbeheerder. Vandaag opnieuw oxxio gebeld met het hele verhaal. Oxxio erkent opnieuw dat zij fout zitten. Maar hier helaas niks aan kunnen doen en dat mijn contract 8 mei (morgen) ingaat. Waardoor ik meer moet betalen afgelopen maand.

Enige voordeel, nu heb ik vanaf morgen wel 2 weken herroepingsrecht en ga ik zsm weg bij deze leverancier. Hier wil ik niks meer mee te maken hebben!!!! Schandalig dat Oxxio zelf de fout meermaals erkent maar ook niks voor mij kunnen betekenen.

Lees meer Lees minder