icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van energieleverancier Vandebron


Vandebron energieleverancier

Totaalscore

16 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Financiële afhandeling
16 reviews

Stan

5 maart 2024

Nog nooit zo iets bizars meegemaakt. In December 2023 heb ik overal offertes aangevraagd, dit heb ik gedaan omdat ik over een aantal maanden een energie contract nodig heb en benieuwd was naar mijn maandelijkse kosten. Bij Van de Bron krijg je alleen een echte offerte als je de gegevens invult, hier gaan namelijk nog eventueel kortingen vanaf...... Vervolgens krijg je een mail, kijk je naar de maandprijs en gooi je de mail weg. Twee weken later ben je in eens klant en betaal je stroom op een adres waar je niet eens woont!?? Inmiddels 3x gebeld, zeer onvriendelijk te woord gestaan. Contract kan geannuleerd worden, maar dan moet je een boete betalen?! Ik woon er niet, heb nooit een contract willen hebben en de eigenaar van de woning is zijn eigen energie contract kwijt die nu op mijn naam staat. Wie kan mij uitleggen hoe dit werkt?! Als ik het adres van de Amsterdam Arena had in gevuld had ik daar nu ook de energie betaald?


Ruud

29 februari 2024

Van de Bron kwam in december goed uit de bus via de Consumentenbond. Wij hebben een overstap aangevraagd voor 11 januari 2024. Door een foute switch door van de Bron zelf (ipv onszelf onze buren per ongeluk geswitcht), hebben we een maand langer bij ons vorige leverancier moeten blijven en die hebben meer dan dubbele kosten in rekening gebracht tov het vaste contract welke wij bij Vandenbron hebben afgesloten. Tot op heden ben ik bezig met deze overstap en ben ik nu eindelijk per 16 feb aangesloten, maar kan nog niets uitlezen in hun systeem. Daarnaast neemt men geen de verantwoordelijkheid ons te compenseren voor het zeer hoge bedrag welke onze vorige leverancier in rekening heeft gebracht (budget energie) omdat we dachten per 11 januari over te zijn gestapt (netjes bericht daarvan ontvangen) en dat bleek dus niet zo te zijn. “Nee dat moet weer via allerlei kanalen voordat er gereageerd wordt. Tot op heden dus niets. De switch is door Vandebron fout gedaan, dan mag ik meer coulance van Vandebron verwachten.

Zelfs mijn buren hebben 5 keer moeten bellen om alles weer terug te krijgen op hun eigen leverancier. Hun leverancier (Vattenfall) heeft ter compensatie het inmiddels nu lagere tarief aangeboden aan hen. Vandebron zou zoiets ook zelfstandig moeten aanbieden, maar doet alsof er niets is gebeurd. De klantenservice vind ik echt dramatisch. Je staat minimaal 30 minuten in de wacht voordat je iemand aan de telefoon krijg, online valt mijn probleem namelijk niet op te lossen. Ik moet er zelf achteraan, klantgericht is Vandebron echt niet. Heb uiteindelijk enorm spijt van deze overstap, maar kan niet terug omdat ik dan weer een forse boete krijg. Tot op heden is er niet gereageerd op de vraag enige compensatie te realiseren n.a.v. de extra kosten die wij nu hebben gemaakt, daarnaast zou het Vandebron sieren als zijn ons per direct het nu veel lagere tarief aanbieden, om aan klantenbinding te doen. Hun kan het zo zijn, dat een overstap binnen een dag is geregeld en als het fout gaat door dat ze zelf de switch fout doen, die gewoon in onderling overleg tussen de leveranciers teruggedraaid kan worden. De administratieve rompslomp die daar mee gemoeid is, is echt zeer zorgelijk en m.i. geldt dit voor al deze bedrijven. De energiemarkt is uiterst ondoorzichtig en bizar klantonvriendelijk.

Lees meer Lees minder

Tim

20 februari 2024

Echt een verschrikkelijke klantenservice. Probeer met de leverancier tot een oplossing te komen over een probleem met de levering. Als klant zijnde krijg je alleen maar te horen dat ik geduld moet hebben en moet wachten op reactie. Ondertussen bijna een maand verder en kosten stapelen zich op.


Nanette

30 januari 2024

Uiterst slechte communicatie en bereikbaarheid, rommelig . Simpel gezegd, de een weet niet wat de ander doet, met als gevolg mails met tegenstrijdige informatie! Jammer,ze zijn onderdeel van Essent dus Essent doe hier iets aan!


Hans

23 januari 2024

Hebben terug lever vergoeding ingevoerd, nu misbruiken ze die om extra geld binnen te halen. Het is namelijk zo dat ze je terug levering voor de voorwaarde verandering gebruiken om het bedrag te berekenen wat je dient te betalen per maand. Indien je tussentijds opstapt dan gebruiken ze dit bedrag ook voor de eindafrekening ongeacht wat je tot die tijd hebt terug geleverd, je krijgt altijd de maximale kosten in rekening gebracht. In mijn geval sinds voorwaarde wijziging maar 300Kwh terug geleverd en belast voor 4000 tot 5000. Het ergste is nog dat ik dit gevraagd hat ten tijde van de invoering maar uiteindelijk gaat winst boven alles. Heel jammer in het verleden was dit een goede groene betrouwbare partner