icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Totaalscore

score reviews 29.72222222222222 van 100
36 reviewsSchrijf een review
Informatievoorziening
score reviews 28.333333333333332 van 100
Klantenservice
score reviews 29.444444444444443 van 100
Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 33.888888888888886 van 100
Financiële afhandeling
score reviews 27.22222222222222 van 100
36 reviews
Sorteer op

“Waardeloze klantenservice”

Door I.K. Scheiberlich op 6 mei 2025
score reviews 40 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 60 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 60 van 100

Ze zijn telefonisch niet medr te bereiken hebben een callcenter ingehuurd. Die mensen kennen het energiebedrijf zelf niet goed omdat ze verschillende energiebedrijven onder hun hoede hebben. Bij complexe situaties heb je daar echt niets aan.

“Bar slechte consumentenvoorlichting.”

Door J.B. Visser op 7 april 2025
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Mij was toegezegd dat ik tussentijds handmatig de meterstanden mocht doorgeven. Ik heb om radiotechnisch- en privacyredenen automatisch uitlezen uit staan. Ondertussen een jaar verder in het contract gemerkt dat handmatig de meterstanden niet kunnen worden doorgegeven. Dreigen met boete wanneer je weg wil is het enige dat ze kunnen.

“Vandebron is onbetrouwbaar gebleken en corrigeert eigen fout tot dusver NIET!”

Door T van Tellingen op 18 maart 2025
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Op basis van mijn ingevulde verbruik, ben ik via Independer bij Vandebron terecht gekomen. Je krijgt van Independer, zoals bekend, een lijst met maandtarieven berekend aan de hand van jouw verbruik, bij verschillende energieleveranciers. Vandebron stuurde mij na aanmelding via Independer mijn ‘belangrijkste gegevens’, hierin staat mijn verbruik en het bijbehorende maandtarief. Met dit tarief ging ik akkoord en op basis van dit tarief stapte ik over. Echter!!! bleek dit tarief niet te kloppen, het was namelijk eigenlijk 50% MEER!!, zonder extra verbruik voor de duidelijkheid. En wie moet er volgens Vandebron opdraaien voor hùn fout (die ook door Vandebron erkend wordt!)? Juist, ik, de consument. Want alleen de lijst met energietarieven/belastingen/teruglevering en vaste leveringskosten etc. is volgens hen bindend, hun eigen afspraak verbruik versus maandtarief DUS NIET! Volgens de geschillencommissie kan niet van de consument verwacht worden dat deze bedragen door de consument zelf berekend worden, dit is veel te ingewikkeld. Daarom zou je er als consument op moeten kunnen vertrouwen dat het door hen berekende maandtarief klopt. En. Dat. Kun. Je. Dus. Niet. Bij. Vandebron. Elke klantenservice medewerker zei en schreef afgelopen jaar iets anders. Een heel jaar stress, veel tijd kwijt, frustratie door aanhoudende mis/desinformatie en ook een gebrek aan overzicht (want ‘mijn Vandebron’ klopt niet en daarnaast missen er maanden in het overzicht). Zelfs de geschillencommissie zegt dat de fout bij Vandebron ligt. Maar Vandebron weigert zich aan hun eigen afspraak (verbruik versus maandtarief) te houden, ook na tig mails, telefoontjes en zelfs inmenging van de geschillencommissie. Ga nooit met ze in zee is mijn dringende advies. Wat een incapabele bende is het daar. Ik ben nog niet klaar met ze.. De oplossing Vandebron? Hou je aan de afspraak. Maak de eindafrekening kloppend volgens jullie eigen initiële berekening, want alleen daarmee ging ik akkoord. (Verbruik versus maandtarief) Alleen die oplossing is rechtvaardig en eerlijk, met minder neem ik géén genoegen.

“Zeer slecht functionerende, langs elkaar heen werkende afdelingen na overlijden.”

Door Sophia op 14 maart 2025
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Na het overlijden van mij moeder wilden wij het contract op zeggen, lijkt me logisch. Na maar liefst 54 emails en diverse telefoongesprekken met weet ik veel hoeveel verschillende afdelingen, krijgen we alsnog een boete voor het opzeggen en óndanks maanden van leegstand en cv op 10 graden en verder geen enkel apparaat aanwezig moeten we bijbetalen. Totaal onbegrijpelijk en onaanvaardbaar. Er is geen enkel begrip en geloof mij..alle bewijzen ivm overlijden enz zijn keurig ingeleverd én bevestigd. Kortom, zorg dat je niet overlijdt tijdens een contract bij Van de Bron wat je naasten hebben er een berekluif aan om er van los te komen én krijgen geen tijd om te rouwen. Werkelijk schandalig.

Door Thé op 14 maart 2025
score reviews 25 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 40 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Chaotisch ongeorganiseerd bedrijf dat van voren niet weet wat het van achteren doet. Communicatie via de e mail, de app of telefonisch is verschrikkelijk. Ik heb inzake beëindiging van een contract meer dan 50 mails ontvangen, waarin vandebron in sommige mails notabene reageert op zijn eigen medewerkers. Niet mee in zee gaan als je van zielerust houdt.