icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bekijk de Vlucht Claim Service |

Compensatie tot €600 per persoon

VluchtClaimService

Prepaidbellers KPN binnenkort weer gratis onbereikbaar

Nieuws |

Gepubliceerd op:  1 oktober 2004



Bij de Consumentenbond zijn de afgelopen weken opvallend veel telefoontjes binnengekomen over telefoonbedrijf  KPN. Mensen ergeren zich aan de nieuwe voicemaildiensten die het bedrijf de afgelopen tijd is gaan aanbieden. Veel prepaidgebruikers van KPN mobiel ergeren zich aan de gewijzigde voicemaildienst.

Een van de meest gehoorde klachten die bij de Consumentenbond binnenkomt, gaat over de voicemail die KPN standaard heeft aangezet bij PrePay-gebruikers. Dit terwijl deze voorheen uitstond. Zelfs als mensen de voicemail uitzetten, ontvangen een meldingstekst op hun nummer, waarvoor de beller moet betalen. De Consumentenbond heeft enige weken geleden KPN te kennen gegeven het ongevraagd aanzetten van een voicemail te compenseren. KPN heeft toegegeven dat het een misser betrof en compenseert consumenten die hun voicemail uit hadden staan met €3,50 beltegoed.

Daarnaast maakt KPN – na aandringen van de bond -  het binnenkort mogelijk om helemaal geen meldingstekst te krijgen, zodat de telefoon blijft overgaan zonder kosten voor de beller. De Consumentenbond is van mening dat KPN hiermee op een goede manier een fout herstelt.