icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Banken moeten consument beter helpen bij onterechte incasso

Nieuws|

Gepubliceerd op:1 december 2006


Consumenten worden onvolledig of zelfs onjuist door hun bank geïnformeerd als ze te maken krijgen met een onterechte incasso. Uit meldingen bij de Consumentenbond blijkt dat de banken zelf niet van alle regels op de hoogte te zijn. Ook de informatie op de sites van de banken bleek bij recent onderzoek niet volledig en in sommige gevallen onjuist.

De Consumentenbond vraagt aan de banken om betere informatievoorziening.  Daarnaast verzoekt de bond de banken om  consumenten meer actief te helpen bij het terughalen van geld als er onterecht is ge├»ncasseerd.

Lees ook
Alles over Automatische incasso's