icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bekijk de Vlucht Claim Service |

Compensatie tot €600 per persoon

VluchtClaimService

Telfort moet klanten wijzen op opzegmogelijkheid

Nieuws |

Gepubliceerd op:  11 mei 2007


Telfort moet haar klanten, die van mobiel internet gebruik maken, alsnog een brief sturen dat zij van het contract af kunnen. De Consumentenbond heeft dat van het telecombedrijf geëist.

Voor internetten onderweg via een mobiele telefoon of laptop, had Telfort een eigen techniek: Edge. Nu KPN het bedrijf heeft overgenomen, stopt Telfort met deze techniek. De klanten moeten over op het tragere GPRS of het snellere UMTS.

Klacht
Klanten die een mobiele telefoon hebben die alleen GPRS aankan, zullen dus merken dat hun internetverbinding langzamer wordt. UMTS heeft nog geen landelijke dekking en een nieuwe telefoon met UMTS kost bij Telfort tussen 59 en 200 euro.

Volgens de wet is Telfort verplicht de klanten actief te wijzen op de mogelijkheid dat zij het contract kunnen opzeggen, maar het telecombedrijf heeft dat nagelaten. Als Telfort niet op de eis van de Consumentenbond ingaat, dient de bond  een klacht in bij toezichthouder OPTA.