icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bespaar met het Energiecollectief |

Schrijf je nu in

Energiecollectief icon

Klanten waarderen Nederlandse Spoorwegen beter in 2008

Nieuws | In 2008 was – voor het eerst - meer dan de helft van de reizigers (54%) tevreden over het op tijd rijden van de treinen en de informatie bij ontregelingen. Ook was het algemene oordeel over het reizen met de trein in 2008 beter dan in 2007. Waardeerde in 2007 70% van de treinreizigers de NS met een 7 of hoger, in 2008 was dit 76%. Dit staat in het NS-klanttevredenheidsonderzoek dat vandaag is gepresenteerd.

Gepubliceerd op:  16 januari 2009


De consumentenorganisaties in het LOCOV, waaronder de Consumentenbond, zijn blij met deze verbeterde waarderingen, maar vinden een score van 54% tevreden reizigers nog niet bevredigend. Ook zou de NS zijn klanttevredenheidsdoelstellingen wel wat ambitieuzer mogen stellen aangezien de doelstellingen uit het Vervoerplan 2008, wat betreft de klantoordelen, soms zelfs ruimschoots werden gehaald.