icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Totaalscore

score reviews 45.45454545454545 van 100
11 reviewsSchrijf een review
Informatievoorziening
score reviews 47.27272727272727 van 100
Klantenservice
score reviews 52.72727272727273 van 100
Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 43.63636363636363 van 100
Financiële afhandeling
score reviews 38.18181818181818 van 100
11 reviews
Sorteer op

“Goed maar ook goed nakijken.”

Door Marc op 13 mei 2025
score reviews 80 van 100
Informatievoorziening
score reviews 100 van 100

Klantenservice
score reviews 100 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 80 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 40 van 100

Op het einde van het contract goed nakijken als je hebt ingeschreven via mijn energie of zo. Bij ons was de korting er niet afgehouden. Was verschil van 125€ ongeveer. Mail voor gestuurd en werd snel recht gezet. Maar dan vraag ik mij af wat er gebeurd bij mensen die niet reageren. Verder betaal je iedere maand wat je hebt verbruikt en een voorschot voor de volgende of zelfs voor de 2 volgende maanden . Dus in de winter veel meer dan in de zomer. Zeker als je ineens 2 maanden voorschot moet betalen. Ik weet niet waarom ze dat doen.

“Thuisbatterij ga je nooit terug verdienen”

Door C op 3 maart 2025
score reviews 70 van 100
Informatievoorziening
score reviews 80 van 100

Klantenservice
score reviews 80 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 60 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 60 van 100

Ik heb een 24 kw thuisbatterij maar de handel valt wel tegen Januari 2025 63 euro en februari 71 euro. onbalans en epex. en je hebt dan ook niets aan de accu zelf dus zit je nog met duure stroom op piek momenten.dus ga ik over op zelfconsumptie dan word het nog 30% minder.maar dan kun je je opgewekte stroom zelf gebruiken.

Door Klaar op 31 januari 2025
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Stroom, dynamisch. Ze vermeerderen je gebruik op de dure dagen: Ze verwisselen het aantal kilowatturen van goedkope dagen naar dure dagen. Er zijn altijd 2 dagen dat je meter zogenaamd de gegevens niet heeft doorgegeven. Dat is een goedkope dag waarop je veel gaat verbruiken en een dure dag waarop je heel zuinig doet. Dit is waarschijnlijk al een paar keer eerder gebeurd. Alleen bij de laatste keer was het overduidelijk omdat ik op de dure dag op de duurste uren van 16 tm 19 uur geen verwarming aan had. Na een paar dagen zag ik dat ze op de dure dag het aantal watturen verdubbeld hadden en van 16 tm 19 uur heel veel stroomverbruik hadden ingevuld. Om dit te bewijzen zou ik elke nacht om 24 uur een foto vd meter moeten maken. Ondoenlijk. Ik hoop niet dat alle dynamische leveranciers dit doen. Ik ben overgestapt.

“Prima energie leverancier”

Door Stammes op 7 januari 2025
score reviews 95 van 100
Informatievoorziening
score reviews 100 van 100

Klantenservice
score reviews 100 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 100 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 80 van 100

Sedert juli 2024 zijn wij bij FrankEnergie vanwege mogelijkheid dynamisch contract en hoge terugleverkosten bij de vorige aanbieder van rond de €360 per jaar bij ingaan nieuw termijn. Bij de vorige energie leverancier was een dynamisch contract niet mogelijk als je ook zonnepanelen hebt (met de dreiging zelfs onmiddellijke contract ontbinding). Daarnaast hadden wij interesse in thuis batterijen. De overstap was vrij vlot in enkele dagen geregeld. Ivm dynamisch contract en teveel zonnestroom in de zomer een elektrische boiler geplaatst die met een simpele stekker van HomeWizard wordt aangestuurd op de goedkoopste uren/ overmaat aan zonnestroom. Hiermee besparen wij ook veel gas. Inmiddels hebben wij ook thuis batterijen, het activeren was erg snel geregeld. Wij betalen nu voor gas bij de oude leverancier nog rond de 30 euro per maand inclusief vaste leverkosten en voor stroom ontvangen wij rond de 5 euro per maand. Er vinden nog regelmatig updates plaats van hun app. Doel was nul op de meter. Nog niet helemaal gehaald maar aardig op weg. Mails en telefoontjes naar FrankEnergie ( oa door technische problemen van de batterijen) werden steeds snel beantwoord. Ze zijn goed bereikbaar. Het verbruik is met de homewizard app en stekkers gemakkelijk af te stellen op de goedkoopste uren dit in combinatie met een dynamisch contract het nodige bespaard. Ook is er veel informatie op hun website te vinden rond het inzetten van thuis batterijen op de onbalansmarkt versus day ahead markt. Facturen zouden nog verbeterd kunnen worden t.a.v. opbouw van de verschillende bedragen. Terugverdientijd van de thuis batterijen is wel te optimistisch ingeschat.

“vaag bedrijf.. beter met professionele club zaken doen”

Door Leon op 7 november 2024
score reviews 25 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 40 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Je vraagt een dynamisch contract aan, en je krijgt zonder dat je het vraagt een Model contract.. als je niet oplet zit je vast aan een maandelijks bedrag dat maar liefst 50% duurder is als waar je voor tekende..