Corona: vakantiemeldpunt
Sinds de uitbraak van het coronavirus zijn veel vakanties geannuleerd of omgeboekt. Luchtvaartmaatschappijen, reisorganisaties, vakantieparken en boekingswebsites houden zich daarbij niet altijd aan de regels. Deel jouw ervaring.
Jouw steun is nu hard nodig
Facebook in de fout
Facebook schond jouw privacy. Daarom willen wij Facebook dwingen jou te compenseren. We strijden hiervoor samen met de Data Privacy Stichting. Steun de actie!
Airbnb geef onze servicekosten terug!
Airbnb heeft jarenlang onterecht bemiddelingskosten berekend aan huurders én verhuurders. Aan dit van 2 walletjes eten moet snel een eind komen.
Bepaal mee!
Met jouw inbreng willen we de markt voor consumenten eerlijker en veiliger maken. Wat vind jij belangrijk?
Succes!
Lange wachttijden bij CBR zijn voorbij
De lange wachttijden bij het CBR zijn zo goed als voorbij. Stop de Rijbewijs-chaos is in december 2020 afgerond. Honderden gedupeerden hadden zich bij ons gemeld vanwege de chaos bij het rijbewijsbureau.
Allianz compenseert woekerpolissen
De Consumentenbond en Allianz zijn het eens over een compensatieregeling voor polishouders. Polishouders met een beleggingsverzekering van Abbey Leven, FinLife, Royal Nederland Levensverzekering, Universal Leven en Zwolsche Algemeene, krijgen een vergoeding van minimaal €500.
Collectieve vergoeding massaschade wordt mogelijk
Het wordt eindelijk mogelijk om in het belang van een grote groep mensen vergoeding te eisen voor massaschade. Gedupeerden hoeven straks niet meer individueel naar de rechter. De Tweede en Eerste Kamer hebben het wetsvoorstel voor collectieve schadevergoeding waar wij sinds 1988 voor strijden aangenomen.
Jouw steun is hard nodig!
Vind jij het ook belangrijk dat wij opkomen voor de belangen van álle consumenten in Nederland? Steun ons dan en word lid! Kies het lidmaatschap dat het beste bij je past. Bijvoorbeeld toegang tot al onze testinformatie voor producten en diensten. Of juridische hulp bij consumentenproblemen.