icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bekijk de Vlucht Claim Service |

Compensatie tot €600 per persoon

VluchtClaimService

Archief Koelkasten

Hier vind je alle eerder verschenen artikelen binnen Koelkasten.


2017

21 februari 2017

Huishoudbeurs 2017

De Consumentenbond bezocht de Huishoudbeurs 2017. Welke handige nieuwe producten zijn er dit jaar te vinden?

21 februari 2017

Huren een alternatief voor kopen?

Huishoudelijke apparaten kun je kopen, maar ook huren. Wat zijn de voor- en nadelen?

2016

Test | 28 december 2016

Wat is een goed merk koelkast?

Ruim 3600 leden gaven hun mening over hun koelkast. Welk merk hebben ze gekozen en hoe tevreden zijn ze over de prijs, kwaliteit, prestaties en het gebruiksgemak?

11 november 2016

Garantie op koelkast zonder kassabon

Een kassabon is niet altijd nodig. Je moet wel kunnen bewijzen dat je het product in de betreffende winkel hebt gekocht, bijvoorbeeld door een bankafschrift of door een verklaring van een winkelmedewerker.

11 november 2016

Levertijd van koelkast

Als je iets hebt gekocht en je hebt een levertijd afgesproken, moet de leverancier zich aan deze afspraak houden. Weet wat zijn plichten en jouw rechten zijn als de levertijd wordt overschreden.

11 november 2016

Koelkast kopen op afbetaling

Bij een koop op afbetaling, betaal je de koelkast (in termijnen) later dan het moment dat je het product ontvangt. Een verkoper mag hier maximaal 14% rente voor in rekening brengen.

Nieuws | 27 juni 2016

Inbouwkoelkasten getest

Voor het eerst sinds enkele jaren testen we weer inbouwkoelkasten. Deze keer modellen zonder vriezer. De Beste uit de Test krijgt het hoogste testoordeel van de laatste jaren: een 9,6.

13 mei 2016

Klacht voorleggen aan Geschillencommissie

Heb je een verkoper in gebreke gesteld per brief en na 4 weken nog geen reactie ontvangen? Of is je klacht niet naar tevredenheid afgehandeld? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie.

13 mei 2016

Klachtenbrief schrijven aan verkoper van koelkast

Heb je een klacht over een winkel of bedrijf en ben je er in een eventueel gesprek niet uitgekomen? Stel dan in een brief de verkoper in gebreke vanwege niet nagekomen afspraken.

13 mei 2016

Klacht kenbaar maken bij verkoper van koelkast

Ben je niet goed behandeld door een verkoper? Of houdt een bedrijf zich niet aan de afspraken? Leg dan eerst in een gesprek de klacht voor aan de verkoper.

13 mei 2016

Aanbetaling voor koelkast gedaan, winkel failliet gegaan

Heb je een koelkast besteld en aanbetaald bij een bedrijf dat failliet is gegaan? Neem contact op met de curator en meld je als schuldeiser. Heb je wel besteld maar nog niet betaald, stel dan de betaling uit.

13 mei 2016

Koelkast kapot, winkel failliet gegaan

Wat kun je doen als je koelkast kapot gaat, maar de winkelier is failliet gegaan? Dat hangt af van of er nog garantie opzit.

13 mei 2016

Je rechten als je een koelkast online koopt

Als je een koelkast via internet of telefonisch (koop op afstand) hebt gedaan, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Als je spijt krijgt van je aankoop kun je die binnen deze termijn zonder opgaaf van reden ongedaan maken.

13 mei 2016

Koelkast retourneren of ruilen

Als je iets in een winkel hebt gekocht is het wettelijk gezien zo: koop is koop. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er samen uit kunt komen als je spijt hebt van een aankoop. Als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur hebt gedaan geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

13 mei 2016

Problemen na het kopen van een koelkast online

Deze tips en voorbeeldbrieven helpen je op weg bij klachten na een aankoop via internet of aan de deur.

13 mei 2016

Extra garantie bijkopen op koelkast

Denk goed na voordat je in de winkel extra garantie bijkoopt: vaak betaal je voor iets waar je wettelijk gezien al recht op hebt. Ook worden schades vaak al door andere verzekeringen gedekt, bijvoorbeeld door je inboedel- of reisverzekering.

13 mei 2016

Reparatie koelkast duurt lang

Een reparatie moet binnen een redelijke termijn plaatsvinden. Geef de verkoper een termijn van bijvoorbeeld 3 weken waarbinnen je koelkast gerepareerd moet zijn.

13 mei 2016

Garantie op koelkast buiten garantietermijn

Ook na de garantieperiode van de winkel of fabrikant kun je nog recht hebben op gratis reparatie of vervanging. Dat is je wettelijk recht op een deugdelijk product. Wel moet je kunnen aantonen dat het product buiten jouw schuld kapot is gegaan.

13 mei 2016

Verkoper legt schuld voor kapotte koelkast bij jou

Je koelkast gaat kapot en de verkoper zegt dat het je eigen schuld is. Moet jij dan bewijzen dat je het product normaal hebt gebruikt?

13 mei 2016

Ik heb een koelkast die binnen 6 maanden kapot is gegaan. Wat kan ik doen?

Gaat je koelkast gedurende de garantieperiode kapot, dan heb je recht op garantie: de verkoper of fabrikant moet het product repareren of vervangen.


Zoek binnen de website

Vul een zoekterm in