icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Archief Autoverzekering

Hier vind je alle eerder verschenen artikelen binnen Autoverzekering.


2020

Nieuws | Vandaag

Allsecur pechhulp on demand stopt

Allsecur pechhulp on demand stopt per 27 januari. Deze losse pechhulp die je via en app kunt inschakelen, wordt volgens Allianz wordt te weinig gebruikt.

Nieuws | 21 januari 2020

Automobilist wil dubbele opbouw schadevrije jaren

Schadevrije jaren worden alleen opgebouwd door de verzekeringsnemer. Maar liefst 80% van de autoverzekerden wil dat dit verandert.

2019

Nieuws | 5 december 2019

Klachten Allsecur naar Allianz Direct

Online autoverzekeraar Allsecur gaat verder als Allianz Direct. Wij krijgen klachten over slechte bereikbaarheid van de klantenservice en verandering van voorwaarden.

Nieuws | 21 november 2019

Consumentenbond populairste vergelijkingssite

Bij de publieksverkiezing Website van het Jaar is de Consumentenbond weer uitgeroepen tot Populairste Website in de categorie Vergelijking.

Eerste indruk | 3 oktober 2019

Slinger

Met de app van Slinger kun je gemakkelijk de lege plekken in je auto vullen als je naar een evenement gaat. Beter voor het milieu en je kunt de kosten van de rit delen.

Test | 24 september 2019

Klantenservices autoverzekeraars matig bereikbaar

Autoverzekeraars zijn telefonisch matig bereikbaar. Op een berichtje reageren ze sneller. Dat blijkt uit ons mystery-onderzoek onder 8 verzekeraars.

Nieuws | 18 juli 2019

Eerste toewijzingen affectieschade

De nieuwe wet affectieschade heeft inmiddels tot de eerste schadevergoedingen geleid.

Eerste indruk | 18 juli 2019

Clixx

Leen je weleens een auto van familie of vrienden? Dan kun je de leenauto per dag verzekeren met de nieuwe aanvullende verzekering Clixx.

Nieuws | 9 juli 2019

Doe mee aan ons onderzoek automankementen

Elk jaar houdt de Consumentenbond een enquête over opgetreden automankementen. Doe mee en vul direct de enquête in.

Eerste indruk | 12 juni 2019

FBTO Rijstijlverzekering

Sinds eind april kun je de FBTO Rijstijlverzekering afsluiten. Wij namen de autoverzekering onder de loep en probeerden de app uit.

Nieuws | 1 mei 2019

Premie verdubbeld na 1 claim

Heb je weinig schadevrije jaren opgebouwd? Dan kun je relatief kleine schade beter niet claimen.

1 april 2019

Rijden onder invloed: verzekerd of niet?

Stap je onder invloed in de auto? Dan kunnen de gevolgen bij een ongeluk groot zijn. Wij bekeken de polisvoorwaarden van autoverzekeringen.

Nieuws | 29 maart 2019

Autoleasemaatschappijen moeten schadevrije jaren bijhouden

Autoleasemaatschappijen moeten zich aansluiten bij Roy-data, zodat de schadevrije jaren van hun klanten worden geregistreerd. Dat vindt de Consumentenbond.

26 februari 2019

Huurauto boeken en verzekeren

Waar let je op bij het boeken en verzekeren van een huurauto in het buitenland?

26 februari 2019

Klachten autohuur in het buitenland

Huur je een auto in het buitenland? Lees op welke trucs en valkuilen je moet letten en wat je kunt doen bij klachten over het verhuurbedrijf.

25 januari 2019

Autoverzekering en schade aan accessoires

De uitkering voor schade aan auto-accessoires kan per autoverzekering fors verschillen. Wat is standaard gedekt en waar moet je op letten?

Nieuws | 25 januari 2019

Consument onwetend over schadeprovisie

Twee derde van de consumenten die hun schadeverzekeringen afsloten via een tussenpersoon, weet niet of en hoeveel provisie ze betalen via hun premie.

2 januari 2019

De beste producten van 2018

Ook in het afgelopen jaar namen we kleine lettertjes en prijzen onder de loep. De Consumentenbond presenteert ‘de beste’ financiële producten van 2018.

2018

Nieuws | 24 december 2018

Consumentenbond blij met onderzoek naar openheid provisie

De Consumentenbond is blij met onderzoek naar of het wenselijk is om bemiddelaars van schadeverzekeringen te verplichten hun klanten actief te informeren over de provisie die zij ontvangen.

Nieuws | 13 december 2018

Verzekeringskaarten zelden geraadpleegd

Consumenten bekijken zelden hun verzekeringskaart: 83% heeft er zelfs nog nooit eentje bekeken.


Zoek binnen de website

Vul een zoekterm in