Goedkope en dure fabrikantenwinkels

Ferry Ploeg Prijzenonderzoeker Gepubliceerd op: 26 oktober 2021

3 Highlights uit de test
- 1Bij slechts 3 fabrikantenwinkels waren wij gemiddeld goedkoper uit
De prijsverschillen zijn groot. Bij 1 fabrikantenwinkel waren wij 10% goedkoper uit dan gemiddeld. Bij de meeste winkels waren wij duurder uit en liepen de verschillen op tot 25% duurder dan het gemiddelde.
- 2Algemene en holle beloftes
Veel fabrikanten beloven je een snelle en gratis levering. Of een competente service zonder bijkomende kosten en retourmogelijkheid binnen 14 dagen. Dit laatste is wettelijk vastgelegd en is gewoon verplicht.
- 3Wij vonden soms flinke uitschieters
Speakers, soundbars en koptelefoons van een bekend merk zijn gemiddeld 14% duurder dan elders. Met een uitschieter naar 70% voor een koptelefoon. Bij een ander bekend merk waren we gemiddeld 3% goedkoper uit met een uitschieter van 20% voor een speaker.
Rechtstreeks kopen bij de fabrikant, zonder dat er nog een (online) winkel tussen zit. Je zou verwachten dat de producten er goedkoper of minimaal even duur zijn. Helaas gaat die vlieger meestal niet op. Bij maar 3 fabrikantenwinkels waren wij gemiddeld goedkoper uit.
Benieuwd naar de testresultaten?
Word lid en krijg direct toegang tot alle testresultaten van onze experts.
Heb je al het juiste lidmaatschap? Log dan in
Nieuw & interessant
- Nieuws | 28 feb.
Krimpflatie grote ergernis onder consumenten
Consumenten ergeren zich enorm aan stiekeme prijsstijgingen. Dat blijkt uit de meldingen die de Consumentenbond ontving op zijn meldpunt Eerlijk. Van de ruim 1500 meldingen gingen er 900 over krimpflatie. Daarbij zit er minder in een verpakking, maar daalt de prijs niet mee. - 15 feb.
Buitenlandse webshops : onveilige sieraden
Wie sieraden online koopt, loopt kans een product te kopen met een te hoge concentratie aan zware metalen. Dit blijkt uit onderzoeken van onze Deense en Belgische collega’s. - Nieuws | 19 jan.
Consumentenbond waarschuwt voor webwinkel ByZaaza
De Consumentenbond waarschuwt voor webwinkel ByZaaza. Aanleiding zijn de tientallen klachten die de Consumentenbond in korte tijd over het bedrijf ontving en de honderden klachten van ontevreden klanten op Trustpilot. - 14 dec.
Professionele nepshops met luxe artikelen
Internetcriminelen zijn regelmatig actief met ‘nepshops’, vaak met aanbiedingen van populaire elektronica en gadgets. Als je oplet kun je ze herkennen.