Test boodschappen bezorgen

Evelien Mansens , Expert Wonen & Leven Gepubliceerd op: 25 augustus 2020

Panelbeoordeling bezorgdiensten supermarkten
Wij zijn er bijna..
3 highlights uit de test
- 1Geen boodschappen sjouwen
Veel leden van ons panel laten boodschappen bezorgen omdat ze dan niet zelf hoeven sjouwen. Ook thuisblijven en drukte vermijden noemen ze vaak als reden.
- 2Bezorgkosten verschillen nogal
Er zijn supermarkten waarbij je niets hoeft te betalen voor de bezorging. Bij andere kunnen de bezorgkosten oplopen tot €13,50. Ook het minimumbestelbedrag verschilt per supermarkt en ligt tussen €0 en €70.
- 3De meeste klanten zijn erg tevreden
De diensten die wij onderzochten krijgen allemaal een hoog cijfer van ons panel. Maar er gaat ook wel eens wat mis. De meeste klachten gaan over ontbrekende producten of de levering van verkeerde of beschadigde producten. Gelukkig worden de klachten meestal naar tevredenheid opgelost.
Welke bezorgdiensten hebben we getest?
- Albert Heijn
- Coop
- Deen
- Dekamarkt
- Ekoplaza
- Hoogvliet
- Jumbo
- Picnic
- Plus
- Poiesz
- Spar
Conclusie
Uit de enquête onder ruim 12.000 panelleden blijkt dat de ondervraagden heel tevreden zijn met de bezorgdienst van hun supermarkt. Ruim 2000 leden laten regelmatig hun boodschappen bezorgen. Zij geven de bezorgdiensten gemiddeld een hoog cijfer. Eén bezorgdienst scoort op bijna alle aspecten het beste.
Ondanks de hoge tevredenheid gaat er ook wel eens wat mis. Dit gebeurt bij alle bezorgdiensten ongeveer even vaak.
Benieuwd naar de resultaten?
Word lid en krijg direct toegang tot alle resultaten van onze experts.
Nieuw & interessant
- 19 mei.
Buitenlandse webshops: onveilige koolmonoxide- en rookmelders
Wie een koolmonoxide- of rookmelder koopt moet er op kunnen vertrouwen dat deze op het juiste moment afgaat. Melders van buitenlandse webwinkels kunnen het hierin laten afweten. - Nieuws | 8 feb.
Tinder discrimineert op basis van leeftijd
Datingapp Tinder discrimineert op basis van leeftijd. Dat blijkt uit onderzoek van wereldconsumentenorganisatie Consumers International in 6 landen. Sommige gebruikers van de app betalen bijna 6 keer zoveel voor dezelfde dienst als anderen. - Test | 3 feb.
Test problemen bij pakketbezorging
We kopen meer dan ooit online. En dus neemt ook het aantal klachten over pakketbezorging toe. De drukte door corona verklaart veel, maar niet alles. Wat gaat er precies mis? We vroegen het aan ruim 12.000 panelleden en analyseerden de klachten. - 28 jan.
Buitenlandse webshops: onveilige helmen
Onze Italiaanse collega’s deden onderzoek naar de veiligheid van helmen die je kunt kopen bij buitenlandse webwinkels.