icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Test boodschappen bezorgen

Test|Geen tijd, geen auto of geen zin om met de boodschappen te sjouwen? Geen probleem, steeds meer supermarkten hebben een bezorgdienst. Wat zijn de verschillen en welke bezorgsuper is de beste?

Evelien Mansens

Evelien Mansens , Expert Wonen & Leven Gepubliceerd op:26 juni 2018

boodschappendienst

Opvallende uitkomsten 

  • Het minimumbestelbedrag varieert per supermarkt van 0 tot €70.
  • De betaalmogelijkheden verschillen per supermarkt: van pinnen tot Paypal en automatische incasso.
  • De ondervraagden zijn heel tevreden met hun bezorgsuper: de 12 diensten in dit onderzoek krijgen allen een hoog cijfer.
  • Niet zelf hoeven sjouwen is voor 55% de voornaamste reden om de boodschappen te laten bezorgen.
  • De meeste klachten gaan over ontbrekende producten of de levering van verkeerde of beschadigde producten.
  • Bij bezorging houden sommige supermarkten ook rekening met het milieu.

Welke bezorgdiensten hebben we getest?

  • Albert Heijn
  • Coop
  • Deen
  • Dekamarkt
  • Ekoplaza
  • Hoogvliet
  • Jumbo
  • Picnic
  • Plus
  • Poiesz
  • Spar
  • Vomar

Hoe wij boodschappenbezorgdiensten testen

In een enquête onder ruim 1100 consumenten vroegen wij waarom zij hun boodschappen online bestellen en laten bezorgen. Ook informeerden we naar de ervaringen met de verschillende boodschappenbezorgdiensten. Op basis van de resultaten uit de enquête werd voor elke bezorgdienst een eindscore berekend. Daarnaast hebben we alle praktische informatie (betaalmogelijkheden, bezorgtijden, etc.) bekeken:

  • Assortimentsgrootte
  • Minimum bestelbedrag
  • Bezorggebied
  • Betaalmogelijkheden
  • Bezorgtijden
  • Mogelijkheid om bestellingen aan te passen
  • Communicatie over de bezorging
  • Milieu en statiegeld
  • Betaalmogelijkheid

Lees meer: 

Conclusie: alle bezorgdiensten scoren hoog

Uit de enquête onder ruim 1100 panelleden blijkt dat de ondervraagden heel tevreden zijn met de bezorgdienst van hun supermarkt. De diensten krijgen gemiddeld een 8,3. Picnic scoort met een 8,9 het hoogst, Albert Heijn volgt met een 8.5. Klanten vinden de kwaliteit en versheid van de producten het belangrijkst. Ook de bezorging is belangrijk. Een bezorger die op tijd komt en vriendelijk is, wordt zeer gewaardeerd. 55% van de consumenten geeft aan dat ze zelf niet willen sjouwen. Dat is de voornaamste reden om boodschappen te laten bezorgen.

Ondanks de hoge tevredenheid gaat er ook wel eens wat mis.

Benieuwd naar de testresultaten?

Leden hebben onbeperkt toegang tot onze testresultaten. Geen lid? Meld je aan en krijg direct toegang.

Word lid

Log in

Arrow_Blue

7 dagen gratis

Maak 7 dagen gratis kennis met de Consumentenbond en bekijk direct dit artikel én al onze tests.

Nieuw & interessant

  • Webwinkel Neckermann
    Nieuws  |  7 okt.

    Klachtenstroom webwinkel Neckermann baart zorgen

    Het aantal klachten over webwinkel Neckermann.com blijft toenemen. Het afgelopen jaar ontving de Consumentenbond ruim 600 klachten. Van beloftes tot beterschap van Neckermann is weinig terecht gekomen.
  • Callcentremedewerkers
    Test  |  24 sep.

    Klantenservices webwinkels slecht bereikbaar

    Online shoppen: hartstikke makkelijk zolang alles goed gaat. Maar als je een probleem hebt is het vooral telefonisch vaak een crime om een medewerker te spreken te krijgen.
  • 23 sep.

    Lijst onbetrouwbare webwinkels

    Begin 2018 deed de Consumentenbond onderzoek naar nepwebwinkels. Wij legden een lijst van 2000 foute webwinkels aan. Een groot aantal is offline gehaald.
  • facebook-advertenties
    22 aug.

    Bedrijven overtreden op grote schaal privacywet

    Veel bedrijven delen ongevraagd klantgegevens met Facebook om zo gericht te kunnen adverteren. De Consumentenbond sprak 17 bedrijven hierop aan.