icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Test boodschappen bezorgen

Test|Geen tijd, geen auto of geen zin om met de boodschappen te sjouwen? Geen probleem, steeds meer supermarkten hebben een bezorgdienst. Wat zijn de verschillen en welke bezorgsuper is de beste?

Evelien Mansens

Evelien Mansens , Expert Wonen & Leven Gepubliceerd op:26 juni 2018

boodschappendienst

3 highlights uit de test

  1. 1
    Geen gesjouw meer met boodschappen

    Niet zelf hoeven sjouwen is voor 55% van ons panel de voornaamste reden om de boodschappen te laten bezorgen. Tijdsbesparing, de deur niet uit hoeven en de drukte in de supermarkt vermijden, zijn ook vaak genoemde redenen om te kiezen voor een bezorgsuper.

    • 2
      Bezorgkosten verschillen nogal

      Er zijn supermarkten waarbij je niets hoeft te betalen voor de bezorging. Bij andere kunnen de bezorgkosten oplopen tot €13,95. Ook het minimumbestelbedrag verschilt per supermarkt en ligt tussen €0 en €70.

    • 3
      De meeste klanten zijn erg tevreden

      Onze panelleden zijn heel tevreden met hun bezorgsuper: de 12 diensten in dit onderzoek krijgen allemaal een hoog cijfer. Ondanks de hoge tevredenheid gaat er ook wel eens wat mis. De meeste klachten gaan over ontbrekende producten of de levering van verkeerde of beschadigde producten. Gelukkig worden de klachten meestal naar de tevredenheid opgelost.  

      Welke bezorgdiensten hebben we getest?

      • Albert Heijn
      • Coop
      • Deen
      • Dekamarkt
      • Ekoplaza
      • Hoogvliet
      • Jumbo
      • Picnic
      • Plus
      • Poiesz
      • Spar
      • Vomar

      Conclusie

      Uit de enquête onder ruim 1100 panelleden blijkt dat de ondervraagden heel tevreden zijn met de bezorgdienst van hun supermarkt. De diensten krijgen gemiddeld een 8,3. Picnic scoort met een 8,9 het hoogst, Albert Heijn volgt met een 8.5. Klanten vinden de kwaliteit en versheid van de producten het belangrijkst. Ook de bezorging is belangrijk. Een bezorger die op tijd komt en vriendelijk is, wordt zeer gewaardeerd. 55% van de consumenten geeft aan dat ze zelf niet willen sjouwen. Dat is de voornaamste reden om boodschappen te laten bezorgen. Ondanks de hoge tevredenheid gaat er ook wel eens wat mis.

      Benieuwd naar de testresultaten?

      Leden hebben onbeperkt toegang tot onze testresultaten. Geen lid? Meld je aan en krijg direct toegang.

      Bekijk onze abonnementen

      Log in

      Arrow_Blue

      Word ook lid

      Maak 7 dagen gratis kennis met de Consumentenbond en bekijk direct dit artikel én al onze andere tests.

      Nieuw & interessant

      • retourzending
        26 nov.

        Terugbetaling webwinkels bij retour

        Iets via internet gekocht en spijt? Je mag wettelijk de koop zonder reden binnen 14 dagen ontbinden en terugsturen. Je krijgt het geld dan binnen 14 dagen terug. Helaas overtreden webwinkels deze wet massaal.
      • Webwinkel Neckermann
        Nieuws  |  7 okt.

        Klachtenstroom webwinkel Neckermann baart zorgen

        Het aantal klachten over webwinkel Neckermann.com blijft toenemen. Het afgelopen jaar ontving de Consumentenbond ruim 600 klachten. Van beloftes tot beterschap van Neckermann is weinig terecht gekomen.
      • Callcentremedewerkers
        Test  |  24 sep.

        Klantenservices webwinkels slecht bereikbaar

        Online shoppen: hartstikke makkelijk zolang alles goed gaat. Maar als je een probleem hebt is het vooral telefonisch vaak een crime om een medewerker te spreken te krijgen.
      • facebook-advertenties
        22 aug.

        Bedrijven overtreden op grote schaal privacywet

        Veel bedrijven delen ongevraagd klantgegevens met Facebook om zo gericht te kunnen adverteren. De Consumentenbond sprak 17 bedrijven hierop aan.