Test boodschappen bezorgen
Test|Wil je de drukte in de supermarkten vermijden? Of heb je geen zin om boodschappen te sjouwen? Geen probleem. Steeds meer supermarkten hebben een bezorgdienst. Wat zijn de verschillen en welke bezorgsuper is volgens ons panel de beste?

Evelien Mansens , Expert Wonen & Leven Gepubliceerd op:25 augustus 2020

Panelbeoordeling bezorgdiensten supermarkten
Wij zijn er bijna..
Toon meer
producten
3 highlights uit de test
- 1Geen boodschappen sjouwen
Veel leden van ons panel laten boodschappen bezorgen omdat ze dan niet zelf hoeven sjouwen. Ook thuisblijven en drukte vermijden noemen ze vaak als reden.
- 2Bezorgkosten verschillen nogal
Er zijn supermarkten waarbij je niets hoeft te betalen voor de bezorging. Bij andere kunnen de bezorgkosten oplopen tot €13,50. Ook het minimumbestelbedrag verschilt per supermarkt en ligt tussen €0 en €70.
- 3De meeste klanten zijn erg tevreden
De diensten die wij onderzochten krijgen allemaal een hoog cijfer van ons panel. Maar er gaat ook wel eens wat mis. De meeste klachten gaan over ontbrekende producten of de levering van verkeerde of beschadigde producten. Gelukkig worden de klachten meestal naar tevredenheid opgelost.
Welke bezorgdiensten hebben we getest?
- Albert Heijn
- Coop
- Deen
- Dekamarkt
- Ekoplaza
- Hoogvliet
- Jumbo
- Picnic
- Plus
- Poiesz
- Spar
Conclusie
Uit de enquête onder ruim 12.000 panelleden blijkt dat de ondervraagden heel tevreden zijn met de bezorgdienst van hun supermarkt. Ruim 2000 leden laten regelmatig hun boodschappen bezorgen. Zij geven de bezorgdiensten gemiddeld een hoog cijfer. Eén bezorgdienst scoort op bijna alle aspecten het beste.
Ondanks de hoge tevredenheid gaat er ook wel eens wat mis. Dit gebeurt bij alle bezorgdiensten ongeveer even vaak.
Benieuwd naar de testresultaten?
Word lid en krijg direct toegang tot alle testresultaten van onze experts.
Artikelen binnen Online kopen
Alle artikelenWord ook lid
Maak 7 dagen gratis kennis met de Consumentenbond en bekijk direct dit artikel én al onze andere tests.
Nieuw & interessant
- Nieuws | 23 feb.
44% meer klachten pakketdiensten
Het aantal klachten over pakketbezorgers nam in 2020 opnieuw fors toe. Dat blijkt uit onderzoek dat de Consumentenbond voor het derde jaar op rij uitvoerde. - 23 feb.
Test problemen bij pakketbezorging
We kopen meer dan ooit online. En dus neemt ook het aantal klachten over pakketbezorging toe. De drukte door corona verklaart veel, maar niet alles. Wat gaat er precies mis? We vroegen het aan ruim 12.000 panelleden en analyseerden de klachten. - 21 dec.
Online-supermarkten slordig met klantgegevens
9 van de 13 online-supermarkten gaan slordig om met gegevens van hun klanten. Bij 5 zijn zelfs wachtwoorden niet veilig. De winkels beloven beterschap, al zien we dat maar beperkt terug in de eerste hertest. - 25 nov.
Professionele nepshops met elektronica
Internetcriminelen zijn regelmatig actief met ‘nepshops’, vaak met aanbiedingen van populaire elektronica en gadgets. Als je oplet kun je ze herkennen.