icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Picnic bezorgt je boodschappen gratis

Je ziet ze op steeds meer plekken rijden: de elektrische wagentjes van Picnic. Een geduchte concurrent voor andere boodschappenbezorgdiensten vanwege 3 belangrijke voordelen: gratis bezorging, een laag minimum bestelbedrag en een laagste prijsgarantie.
evelien mansens

Evelien Mansens   Expert Wonen & LevenGepubliceerd op:7 september 2017

picnic2

Bezorggebied Picnic

Inmiddels bezorgt Picnic bij 65.000 klanten in 26 woonplaatsen zoals Amersfoort, Utrecht, Den Haag en Rotterdam. Elke paar weken komen daar nieuwe steden bij. Picnic verwacht binnen 3 jaar in alle stedelijke gebieden te bezorgen.

Wachtlijst

Als je in het bezorggebied woont, kun je je aanmelden door een account in de app aan te maken. Je komt altijd eerst op een (eenmalige) wachtlijst. Meestal ben je na enkele weken aan de beurt. Je aanmelding verplicht je tot niets, je kunt zelf bepalen of je het gaat uitproberen of niet.

Leuk detail: het wachten wordt verzacht met zogenaamde ‘wachtverzachters’. Dit zijn producten die alvast in je winkelmandje worden gelegd en gratis meekomen bij de eerste bestelling. Zoals bananen, stroopwafels, sinaasappels en chocolade.

Bestellen via Picnic-app

Bestellen gaat simpel via de app van Picnic. Het assortiment is (nog) niet zo uitgebreid als bij de concurrenten, maar er zijn zowel A-merken, huismerken als budgetmerken te koop. Een bewuste keuze. Volgens Picnic willen klanten snel bestellen en niet eindeloos door producten scrollen die niemand koopt. Wie een specifiek product mist, kan het doorgeven. Picnic belooft het product toe te voegen zodra 5 klanten het hebben aangevraagd.

Er geldt een minimum bestelbedrag van €25, dit is hetzelfde als bij Jumbo maar een stuk lager dan bij Albert Heijn (€70). Je betaalt vooraf met iDeal en na de bestelling kun je op dit moment niets meer wijzigen. Dat wordt volgens Picnic binnenkort wel mogelijk.

Laagste prijsgarantie

Picnic garandeert de laagste prijzen voor hun producten. Hiermee beloven ze dat hun prijzen altijd even voordelig of zelfs voordeliger zijn dan bij de grote supermarkten met landelijke dekking. Hiervoor vergelijken zij dagelijks hun prijzen met de online prijzen van Albert Heijn en Jumbo. Er wordt niet naar tijdelijke prijsverlagingen en aanbiedingen gekeken. Bij onze proefbestellingen waren ze inderdaad in geen enkel geval duurder dan deze 2 supermarkten.

Lees meer over de laagste prijsgarantie bij supermarkten.

Bezorging door Picnic

Er wordt 6 dagen per week bezorgd, steeds in 1 tijdvak van een uur. Reserveren is niet nodig: wie ’s avonds voor 22:00 bestelt, krijgt zijn boodschappen de volgende dag gratis thuisbezorgd. ’s Ochtends krijg je een bericht met een exacter bezorgmoment van 20 minuten. En zodra het wagentje vertrekt kun je hem live volgen op de boodschappenradar in de app. Zo weet je tot bijna op de minuut nauwkeurig hoe laat hij voor de deur staat.

De elektrische wagentjes waarin de boodschappen worden bezorgd, zijn milieuvriendelijk. Maar dat kan niet worden gezegd over de plastic zakjes waar de boodschappen in zitten. Je kunt ze wel bij een volgende bestelling aan de bezorger teruggeven en je mag ook meteen andere plastic verpakkingen meegeven. Picnic zorgt ervoor dat het dan wordt gerecycled. Overigens kun je ook statiegeldflessen inleveren. Het tegoed wordt op je rekening teruggestort.

Schrijf je in voor onze gratis e-mails

Blijf op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
In onze privacyverklaring lees je hoe we omgaan met je persoonsgegevens en e-mails voor je personaliseren. Afmelden kan altijd.

Nieuw & interessant

  • privacytest-sociale-netwerken
    17 feb.

    Nieuwe regels moeten online platforms veiliger maken

    Onlineplatforms moeten beter omgaan met jouw meldingen over illegale zaken op het platform. Zij moeten vanaf nu voldoen aan de Digital Services Act (DSA).
  • bol-com
    14 dec.

    Webwinkels verplichten account onnodig

    Bij 20 van de 100 grootste webwinkels is een gebruikersaccount verplicht voor elke klant, terwijl we daar geen goede reden voor zien. Het gaat om de grootste webshops. De accountdwang is irritant en niet zonder gevaar.
  • Problemen met achteraf betalen via Klarna en Riverty
    Nieuws | 24 nov.

    Problemen met achteraf betalen via Klarna en Riverty

    De Consumentenbond krijgt meldingen van consumenten die problemen ondervinden na het achteraf betalen van rekeningen via betaaldiensten Klarna en Riverty. De Consumentenbond heeft de betaaldiensten aangesproken.
  • Artikel buitenlandse webwinkels
    22 nov.

    Nepshops misbruiken betrouwbaarheid iDeal

    Het blijft een plaag: webwinkels die maar enkele weken bestaan en nooit iets leveren. Opvallend: wel 35 van de 61 ‘nepshops’ waarvoor de politie recent waarschuwde boden iDeal als betaalmiddel.