icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Prijsverhoging provider: wat kun je doen?

Veel aanbieders van internet en tv verhogen rond juli 2018 de tarieven. Mag dat zomaar? Wat kun je doen? En wat zijn alternatieven?

Silvia Smit

Silvia Smit , Expert Elektronica Bijgewerkt op:24 mei 2018

05A_opzeggen-aanpassen-abonnement-1200x800

Een aanbieder van internet en tv mag zijn tarieven of contractvoorwaarden aanpassen. Daar valt weinig tegen te doen. Een provider moet een prijsverhoging wel 4 weken van tevoren aankondigen. Hij moet precies aangegeven wat verandert.

Kosteloos opzeggen

Heel belangrijk. De provider moet je wijzen op het feit dat je kosteloos mag opzeggen! Dit geldt ook als je nog binnen de (eerste) contractperiode zit. Wil je opzeggen? Gebruik dan onze voorbeeldbrief op de pagina die gaat over 'provider verhoogt tarieven'. 

Welke providers

Wat we elk jaar merken is dat veel providers rond dezelfde tijd met hun tarieven omhoog gaan. Vergelijken en overstappen naar een andere provider valt dan niet mee. Zeker als een aantal providers nog niets hebben gemeld. Momenteel hebben de volgende providers per 1 juli prijsverhogingen aangekondigd: 

  • KPN, XS4ALL en Telfort 
  • Caiway (al per maart)
  • Delta
  • Tele2 (al per maart)
  • T-Mobile (al per april)
  • Youfone (al per februari) 
  • Ziggo
  • Online.nl heeft recentelijk (eind april) aan prijsverlagingen gedaan. Andere providers hebben nog niets gecommuniceerd. Maar dat wil niet zeggen dat ze hun tarieven (binnenkort) niet aanpassen.

Kiezen provider

Het loont de moeite om alvast te kijken welke provider bij je past. Denk aan internetsnelheid, (tv-)pakketmogelijkheden en natuurlijk qua kosten. Onze tips voor het kiezen van provider kunnen je daarbij helpen.

Weet je waar je op moet letten en welke provider bij je past? Gebruik dan onze alles-in-1-vergelijker.  

Welke aanbieder is de beste alles-in-1-provider voor jou?

Voer een geldige postcode in

Voer een geldig huisnummer in

Niet op de hoogte?

Ben je niet op tijd op de hoogte gebracht van (nadelige) wijzigingen in je contract? Of zegt de aanbieder niet dat je kosteloos mag opzeggen? Laat het ons dan weten, bijvoorbeeld via de Community

Lees meer: