icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
brief-op-maat-1920x500px.jpg

Brief op maat

Heb je een conflict met een bedrijf over een aankoop? Met Brief op maat helpen onze adviseurs je verder op weg, wij schrijven een juridische brief die je zelf verstuurt.

Samen lossen we het op

Het kan zomaar gebeuren. Een wasmachine die ermee ophoudt of een dienst die niet goed is uitgevoerd. Je weet dat je in je recht staat, maar het bedrijf probeert er onderuit te komen. Hoe los je dit op?

Met Brief op maat helpen we je om gedoe met een bedrijf over een aankoop op te lossen. Wij schrijven een juridische brief, afgestemd op jouw persoonlijke situatie. En jij verstuurt deze brief zelf naar het bedrijf waar je een conflict mee hebt.

Met Brief op maat helpen we je bijvoorbeeld bij:

  • Een kapot product
  • Ongewenste toezending of proefpakket
  • Beroep op wettelijke bedenktermijn
  • Als je een aankoop hebt gedaan op basis van onjuist verstrekte informatie door de verkoper
  • Als de verkoper afspraken in de overeenkomst niet na komt

Hoe werkt brief op maat?

  • Bel 070 - 445 45 45 en bespreek je situatie met onze adviseur
  • De adviseur geeft aan of Brief op maat in jouw situatie te gebruiken  is
  • Je maakt de betaling over aan de Consumentenbond (€24,50 voor niet-leden, €17,50 voor leden*)
  • Je geeft toestemming en je gaat akkoord met de voorwaarden
  • Na betaling en bevestiging van je toestemming om Brief op maat uit te voeren tijdens de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen ontvang je de brief binnen 3 werkdagen per e-mail of binnen 5 werkdagen per post
  • Je stuurt zelf de brief aan het bedrijf waar je een conflict mee hebt

Zelf aan de slag

Bij Haal je recht vind je onze informatie en tips over hoe je zelf een conflict met een bedrijf kunt oplossen.  

*Ledenprijs geldt voor leden die niet meer in hun gratis kennismakingsperiode van 2 maanden zitten.