! Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid en snelheid om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Voorbeeldbrief levertijd

Je hebt je product nog steeds niet ontvangen en wil hierover klagen bij de (web)winkel. Een goede juridische brief helpt je hierbij. Met de Consumentenbond Brievenhulp begeleiden we je stap voor stap naar de juiste brief. Snel, eenvoudig en oplossingsgericht.

Hoe werkt het?

  • Beantwoord een paar vragen

  • Je ontvangt de brief

  • Stuur de brief naar het bedrijf

Word lid en ontvang je voorbeeldbrief

Probeer 7 dagen gratis

Leden met een Geld & Recht of Volledig & Vertrouwd lidmaatschap krijgen:

  • onbeperkt toegang tot meer dan 50 voorbeeldbrieven.
  • onbeperkt hulp bij financiële of juridische vragen. Bijvoorbeeld bij een kapotte wasmachine of als je bestelling niet wordt geleverd. Of bij vragen over toeslagen of verzekeringen.

Voor slechts €7,50 per maand (maandelijks opzegbaar) maak je onbeperkt gebruik van de Consumentenbond Brievenhulp. Probeer nu 7 dagen gratis. Ook kun je zo vaak als je wilt contact opnemen met onze experts voor advies. En je krijgt nog veel meer.

Word lid

Heb je al een Geld & Recht of Volledig & Vertrouwd lidmaatschap?

Log dan in

Als lid krijg je nog meer:

  • 11x per jaar de digitale Consumentengids
  • Tot honderden euro's besparen op je energierekening
  • Korting op onze boeken, tijdschriften en andere producten

 

Jaarlijks geven wij 70.000 leden persoonlijk juridisch advies of financiële tips.
We zijn 100% onafhankelijk en komen al sinds 1953 op voor de belangen van consumenten.

Wat vinden consumenten van de Brievenhulp?

  • Elja uit Zoetermeer

    'Niet lang geleden ontdekte ik vochtproblemen bij mijn kozijnen. En dat terwijl ik de verkoper de kozijnen jaarlijks liet onderhouden! Het bedrijf liet me aanvankelijk in de kou staan, omdat de garantie van 10 jaar is verlopen. Dankzij het advies van de Consumentenbond en het sturen van de juiste brief, betaalt het bedrijf alsnog een deel van de kosten.'

  • Petra uit Rotterdam

    ‘Voor mijn verjaardag had ik een uitje geboekt. Door het coronavirus ging dat niet door. Ik kreeg een voucher, maar wilde mijn geld terug. Het bedrijf wilde alleen de datum tot 2 jaar kosteloos verzetten. Via de Consumentenbond Brievenhulp kreeg ik via een paar stappen de juiste voorbeeldbrief. En wat denk je? Ik kreeg zowaar het geld terug! Ik wachtte al 6 maanden, maar dankzij jullie hulp komen ze nu ineens over de brug.'