icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Klacht over rechtsbijstandsverzekeraar

Ben je ontevreden over hoe je rechtsbijstandsverzekeraar jouw dossier behandelt? Kom in actie. Wij zetten voor je op een rij wat je kunt doen.
Priscilla Blok

Priscilla Blok , Expert Geld & Verzekeren Bijgewerkt op: 11 april 2022

klacht rechtsbijstand2

Stappenplan om te klagen

Een rechtsbijstandsverzekering sluit je af voor het geval je in een juridisch probleem verwikkeld raakt. Je wilt dan natuurlijk dat je belangen zo goed mogelijk worden behartigd. Helaas kan het gebeuren dat je dit gevoel niet hebt. En dat je ontevreden bent over de rechtsbijstand. Je hebt verschillende mogelijkheden om hiertegen in actie te komen.

Wat kun je verder doen?

  • Stuur een kopie van je klacht naar het Meldpunt Financiële Markten van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). De AFM bemiddelt niet in je klacht en beoordeelt ook niet of de klacht terecht is. Wel kan de AFM een onderzoek starten als zij vermoedt dat de verzekeraar regels overtreedt.
  • Maak de klacht openbaar op Klachtenkompas.nl. Een initiatief van de Consumentenbond. 
  • Met het lidmaatschap Geld & Recht van de Consumentenbond helpen we jou met financiële tips en ijzersterk juridisch advies. Je krijgt voor €7,50 per maand direct en onbeperkt toegang tot onze diensten, zoals onze handige voorbeeldbrieven.

Vond je dit artikel interessant?

Blijf per e-mail op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Ben je ingelogd op onze website en heb je de personalisatie cookies geaccepteerd? Dan combineren we je klikgedrag met je persoonlijke gegevens. Zo ontvang je e-mails die zijn afgestemd op jouw interesses. Afmelden kan altijd. Lees ook onze privacyverklaring.