icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Ga naar hoofdinhoud

Misstanden aanpakken

Artikelen binnen dit onderwerp

  • AVG en privacy

    Bedrijven overtreden regelmatig de privacywet. Met 11 privacy-eisen willen wij bedrijven dwingen om netjes met jouw gegevens om te gaan.
    14 november 2019
  • Identiteitsfraude herkennen

    Identiteitsfraude kan je duizenden euro's kosten. Of je kunt zelf aangemerkt worden als oplichter en wanbetaler. Hoe herken je identiteitsdiefstal?
    11 november 2022
  • Online opzeggen

    De Consumentenbond bekeek in maart 2022 opnieuw de online opzegmogelijkheden van abonnementen en lidmaatschappen. Eén op de 4 bedrijven maakt online opzeggen lastig of onmogelijk. Bekijk hier hoe je wél opzegt.
    11 november 2022
  • Meldpunt: de dupe van je data

    Bedrijven verzamelen en verwerken steeds meer persoonlijke gegevens die ook gebruikt kunnen worden om mensen uit te sluiten. Meld het als jou dit is overkomen.
    11 november 2022
  • Inzagerecht: jouw goed recht

    Een organisatie moet jou binnen 4 weken kunnen vertellen welke gegevens ze van je hebben, als je daar om vraagt. 'Recht op Inzage' heet dit wettelijke recht.
    21 december 2021
  • Een inzageverzoek doen, stap voor stap

    Je wettelijke recht om je persoonsgegevens op te vragen bij een organisatie, hoe benut je dat in de praktijk?
    11 november 2022
  • ID-kaart en privacy

    De Consumentenbond ontvangt veel vragen over de veilige omgang met ID-bewijzen. We beantwoorden enkele van deze vragen.
    11 november 2022
  • Gegevens van internet verwijderen

    Het is erg vervelend als vertrouwelijke informatie online te vinden is. Permanent verwijderen is haast onmogelijk. Wat kun je wel doen?
    21 december 2021