! Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid en snelheid om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Test maaltijdvervangers

Test
|
De ene maaltijdvervanger is de andere niet. Qua samenstelling zijn de verschillen tussen de geteste producten behoorlijk groot. En val je er überhaupt mee af? We bekeken er 27.
Thomas Cammelbeeck

Thomas Cammelbeeck , Expert Voeding & Gezondheid Gepubliceerd op: 18 januari 2021

Test maaltijdvervangers

Laatste update: 18 januari 2021

Wij zijn er bijna..

  1. 1
    Eiwit in maaltijdvervangers

    Eiwit is het belangrijkste onderdeel van een maaltijdvervanger. Toch bevatten veel maaltijdvervangers te weinig eiwit.

  2. 2
    Suiker in maaltijdvervangers

    Veel maaltijdvervangers bevatten veel suiker. Niet erg gezond. Een deel bevat glucosestroop of maltodextrine in plaats van suiker. Dat maakt ze niet veel gezonder.

  3. 3
    Maaltijdrepen of maaltijdshakes

    De geteste maaltijdrepen (om mee af te vallen) zijn niet echt gezond. Ze bevatten niet genoeg eiwit. Vijf van de maaltijdshakes bevatten wel ruim voldoende eiwit.

Conclusie

We hebben de etiketten van de maaltijdvervangers grondig bestudeerd. Hieruit blijkt dat de helft van de maaltijdtijdvervangers niet echt gezond is. Qua samenstelling zijn de verschillen tussen de geteste maaltijdvervangers behoorlijk groot.

De allerslechtste scoren op alle aspecten slecht. Dat zijn bijvoorbeeld de repen van The 1:1 diet (Cambridge) en Modifast. Ze bevatten nauwelijks eiwit, vezels en gezonde vetten en juist veel suikers.

Benieuwd naar de testresultaten?

Word lid en krijg direct toegang tot alle testresultaten van onze experts.

Word lid

Al lid? Log dan in

Arrow_Blue

Nieuw & interessant