icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Totaalscore

score reviews 24.35483870967742 van 100
62 reviewsSchrijf een review
Informatievoorziening
score reviews 24.838709677419356 van 100
Klantenservice
score reviews 22.903225806451612 van 100
Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 25.161290322580644 van 100
Financiële afhandeling
score reviews 24.516129032258064 van 100
62 reviews
Sorteer op

“Niet aan beginnen.”

Door SvD op 15 april 2025
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Sinds de start van mijn contract heb ik geen inzicht meer in mijn dagelijkse stroomverbruik door een fout aan hun zijde. Ondanks tientallen meldingen en bijna een half jaar verder, is het probleem nog steeds niet opgelost. Sterker nog: het is alleen maar erger geworden, want inmiddels kan ik ook mijn maandverbruik niet meer inzien. De communicatie en technische ondersteuning zijn schandalig slecht. Begin hier niet aan. Lage tarieven en kortingen zijn tegenwoordig overal te vinden – goede service helaas niet.

“Niet netjes omgaan met oude klanten geen enkel communicatie bij belangrijke veranderingen van hun.”

Door Belorry op 1 april 2025
score reviews 25 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 40 van 100

Ben nog nooit van energie leverancier veranderd ben dus al klant vanaf het begin van Essent (en daarvoor van hun voorgangers 1989) dus. Vele jaren gebruik gemaakt van de verbruiksmanager dat was tof. Van voor de app en van voor de smart meters. Dat kon ik gebruiken tot mijn meters kapot gingen augustus 2024. Mijn smart meters stonden uit al sinds ik hier kwam wonen (2017) omdat ik EHS ben/heb. Die meters zaten al in mijn sociale huurwoning geen geld om dat te laten vervangen. Nu kon ik kiezen voor een domme meter maar dan had ik geen hoog en laag stroom meer dus toch weer een smart meter die uitgezet is. Opeens kan ik mijn oude zelf doorgegeven meterstanden niet meer inzien. MIJN STANDEN. Vele keren contact over gehad en men vond dat het mijn schuld was omdat uitlezen uit staat. Geen enkele goede reactie gekregen vele keren over gebeld. Vele jaren gewoon zelf alles kunnen invullen en alles kunnen gebruiken en terug zien van vele jaren zelfs. Zonder goede uitleg ben ik hier boos over. MIJ IS NIKS VERTELD het was gewoon opeens niet meer te zien en niet meer te gebruiken. Vanaf augustus tot in begin 2025 wel zelf nog meterstanden ingevoerd en in kunnen voeren. En die terug zien. Per 1 april prijsverandering krijg een mail meterstanden doorgeven met een link zoals ook vele jaren. En die werkt helemaal niet. Uren zitten piepen proberen kan op geen enkele manier de meterstanden zelf meer INVOEREN. NIEMAND VAN ESSENT HEEFT MIJ HIER IETS OVER GEZEGD. Net als over het verdwijnen van MIJN informatie op MIJN site bij Essent. Of het niet meer kunnen gebruiken van de verbruiksmanager. Jullie beperken wat ik kan en mag zien wat ik niet meer kan gebruiken en nu ook nog dat ik geen meterstanden zelf meer kan invullen dat ik moet gaan bellen om dingen door te geven. Jullie beperken wat ik kan en mag zien op jullie website van MIJN gegevens... Heb ik een knul aan de telefoon die vind het heel normaal dat ik moet bellen en dat de link het niet doet. Hij kan er niet tegen dat ik boos ben over dat feit en HANGT OP schandalig echt waar... ZO GA JE NIET MET KLANTEN/MENSEN OM wat waardeloos zeg. Omdat ik dingen uit heb staan kan ik nergens meer hulp krijgen over mijn verbruik en kan ik mijn eigen standen ook niet meer zien en mij is NIKS verteld over dingen uitzetten en niet meer kunnen gebruiken. Geen enkel communicatie hierover er wordt nu gezegd dat de voorwaarden veranderd zijn maar dan hoef je (oude) klanten niet in te lichten? Wat een slechte gang van zaken....

“Triest hoe zij met trouwe nette klanten omgaan! Je wordt direct hard gestraft.”

Door Mevr. P op 19 maart 2025
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Zeer slechte ervaring met Essent klantenservice!! Al ruim 15 jaar klant bij hen en altijd netjes op tijd betaald. We zijn geen mensen die rekeningen laten open staan. Nu plots na 1 maand over het hoofd te hebben gezien, vanwege een langere reis in het buitenland. Meteen een boete van 350 euro en werden we afgesloten. En weer opnieuw aangemeld. Meerdere malen met hen gebeld, de ene telefoniste reageert zeer kleinerend. Ze communiceren compleet naast elkaar heen. Zo ga je niet om met klanten die trouw alle jaren netjes hebben betaald. De truc is dat je pas na 3 opvolgende jaren de 350 euro weer terugkrijgt. En dat na een openstaande rekening van 100 euro die over het hoofd is gezien, door onze reis in het buitenland. Zeer slechte klantenservice! Wij stappen over en wensen niet zo behandeld te worden!

“bestaande essentklant let goed op als je tegen gunstige voorwaarden contract wilt verlengen”

Door Peter op 5 maart 2025
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Als je overstapt naar Essent word je zeer klanvriendelijk benaderd en behandeld. Als je contract wilt verlengen zijn ze zeer zakelijk en luisteren niet naar wijzigingsvoorstellen verbruik gas en stroom. sluit contract maar af en dan kunt U later wijzigingen doorgeven" die tot andere prijs leiden. Ik geef aan dat ik nu een gewijjzigd contract wil invullen en het bedrag dat ik dan moet betalen. Dat gaat niet. dus ik wist uitkomst toekomstig bedrag niet. door in te loggen en zel nieuwe gegevens in te vullen bleek ik 40 euro per maand meer kwijt dan bij budgetenergie. dus essent is een klant kwijt en blijf verontwaardigd achter over hun klantbenadering van bestaande essentklanten.

“Waardeloos en onbetrouwbaar”

Door Ton - Boekel op 12 februari 2025
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Ongetwijfeld de meest waardeloze en onbetrouwbare energieleverancier. Incapabel personeel en afspraken of contracten alleen maar nakomen als het hen uitkomt. Nog nooit zoiets waardeloos meegemaakt. Boetes in rekening brengen als je voortijdig het contact wil beëindigen dat kunnen ze wel maar contracten met gemaakte afspraken in laten gaan als in tussentijd de energiekosten zijn gestegen dan zijn ze in geen velden of wegen te bekennen. En dan ook nog eens zo brutaal zijn om je proberen een nieuw contract aan te smeren en zogenaamd van niets weten of de personen kennen met wie je de afspraken hebt gemaakt voor de reeds afgesloten contracten. Een stelletje slangen dat zijn het.