Totaalscore
- Informatievoorziening
- Klantenservice
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Financiële afhandeling
Frank
2 september 2024Groot verschil tussen opbrengsten zonnepanelenapp en essentapp altijd in mijn nadeel en nog niet weinig ook dus ik stap over naar eneco.En had iemand aan de lijn voor mijn verhaal en dan hangen ze zomaar op.
Jansen
29 augustus 2024Slechte communicatie, geen service, arrogant
Stephan
30 juli 2024Enkele jaren tevreden klant geweest bij Essent. Echter de ellende begint pas nadat ik ben overgestapt naar een andere energiemaatschappij. Essent gaat je telefonisch lastigvallen nadat je bent overgestapt. Dit stopt helaas nooit meer. De enigste manier om van Essent af te komen is door een nieuw telefoonnummer te nemen. Ik heb meerdere keren contact gehad met de klantenservice van Essent. Ik heb verzocht om op grond van de algemene verordening gegevensbescherming mijn gegevens te verwijderen. Hier heeft Essent helaas geen boodschap aan. Regels gelden immers niet voor Essent. Ook het aanvragen van het recht van verzet voor telefonie zegt Essent meermaals toe. Om er vervolgens niks mee te doen. Ik had graag bij het aangaan van mijn contract geweten dat Essent je gaat stalken na je contract. Helaas zal ik hiermee moeten leren leven. Het enigste wat ik nog kan doen is om zo veel mogelijk mensen te waarschuwen. Ga nooit met Essent in zee. Laat je je toch verleiden, geef ze dan zeker nooit je telefoonnummer!
chris
15 juli 2024ik heb jaren bij energiedireckt gezeten altijd 68 euro betaald omdat ik een man alleen ben en de stookkosten van de verwarming in mijn huur zit na mijn overstap na essent kreeg ik al snel een bericht dat ik mijn maand tarief moest verhogen naar 171 euro per maand dat is nog al een verschil en dat allemaal door het bedrijf de landelijkeenergievergelijker maar om verder kort te zijn heb ik nu een narekening op mijn eindafrekening gekregen van 1432 euro echt te gek voor worden en kan ook maar een ding zeggen dat de overheid echt in moet gaan grijpen
Ed
10 juli 2024Al sinds het begin van de marktwerking, dus ik denk 40 jaar bij Essent. Nu loopt mijn driejarige contract binnenkort af en zijn de tarieven voor contractverlenging via de app behoorlijk (tientjes) per maand duurder dan de tarieven voor een nieuwe klant volgens hun eigen website. Klantenservice gebel2d,maar die vertellen je behoorlijk kortaf en zeer onbeleefd dat dit nu eenmaal zo is, je hebt 10% klantvoordeel ( dat zijn dubbeltjes per jaar). Bij essent doen ze schijnbaar niet aan klantenbinding hetgeen een fundamentele basis is voor een gezonde onderneming met toekomstperspectief. Jammer maar dan maar naar een ander na 40 jaar.