icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van energieleverancier Essent


Essent energieleverancier

Totaalscore

56 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Financiële afhandeling
56 reviews

Esther

9 april 2024

Ik zit met 3 x een OTA Dat is dus dat er 3 x een onterechte aanmelding is gedaan. Door fout van Essent. Ik kreeg een rekening en een boete op adres waar ik niet meer woon. Heb al vaak gebeld maar ze zeggen nu dat ik het niet snap. En vandaag hebben ze bij mij 1 x opgehangen. 1 x in de wacht gezet omdat ze het zouden uitzoeken…33 min gewacht en dan alsnog hangen ze zonder wat te zeggen op. En een medewerker zegt ik zoek het uit en je krijgt een mail. Deze mail dus ook niet gehad. Nu kan ik dus niet bellen met ze want ze nemen mijn telefoon niet meer aan.


Rebecca

3 april 2024

Jarenlang tevreden klant geweest bij essent totdat ik gister terugkwam van vakantie en een brief van de netbeheerder tussen de post vond dat ik per 21 maart geen energieleverancier meer had. Blijkt dat essent mijn contract heeft beëindigd per die datum. Reden: er was een rekening van dec. Die te laat was betaald. In feb. Was er geen achterstand, in maart kreeg ik zelfs geld terug van de jaarafrekening en sluiten ze af per 21 maart. Klantenservice Essent gesproken waar je echt helemaal niks aan hebt gezien ze enkel zeggen ja mevrouw, het is nou eenmaal zo. U kunt wel opnieuw klant worden hoor met een waarborg van 350 euro die overigens volgens de medewerker een eis is van de netbeheerder net als het beslissen tot afsluiten. Netbeheerder gebeld die zegt dat het bovenstaande onjuiste informatie is. De beslissing tot afsluiten en de waarborg ligt gewoon bij Essent. De reden waarom...? Die eerlijkheid zal ik nooit van Essent krijgen waat ik nu.


Davey

15 maart 2024

Schandali Samen met hulpinstantie inZet heb ik deze week 2 verschillende medewerkers van Essent klantenservice gesproken. Wij hadden eerder een betalingsregeling getroffen maar 2 dagen later was dat ineens opgezegd tegen de afspraken in. Nadat wij er niet uitkwamen aangezien er administratieve fouten van hun kant waren gemaakt, vroegen wij naar hun leidingevende, dit werd geweigerd en zodra wij om een naam vroegen zijn wij tot 2 keer toe opgehangen. Ronduit onbeschoft en onbekwaam.


D. V

11 maart 2024

Beste (medewewerker van Essent) die aan mijn deur kwam een goed aanbod doen voor een energiecontract bij Essent, geeft aan en laat zien dat ik een termijn bedrag zou hebben van €99,- per maand met mijn lage verbruik. Ben nu 4 maanden verder en zit ondertussen op een termijnbedrag van €139. Dan denk je Essent te bellen om dit te bespreken want dit geven ze zelf aan op hun website neem contact op als je een klacht hebt en dan verwijzen ze je door naar de e-mail. Dit doe je dan en vervolgens krijg ik te horen dat het ligt aan overheidskosten, sorry maar mij kan je niet wijs maken dat de overheidskosten voor gas zijn verhoogd met 468 euro per jaar. Vraag me toch wel af of ze wel lezen wat je klacht is. Want waar mijn klacht vooral om ging word niet over gesproken. Helaas moet ik het weer opzoeken bij de Geschillen commissie energie en het ACM, want met de klantenservice kom je geen stap verder. Sterker nog, als je de klantenservice belt hangen ze dood leuk op terwijl je aan het praten bent.


Roberto Rodriquez Quintal de Mejias.

11 maart 2024

Goh, ik moeite gedaan om een POSITIEVE review over Essent te lezen, maar niet gelukt, Essent is bar en bar slecht zoals ik al dacht. Zelfs met zonnepanelen rekenen zij de prijzen gewoon door. In en in triest en geen enkele instantie die een halt toeroept. En Nederlandse burgers worden gewoon uitgemolken. Prachtig en tof dat vele vele bedrijven binnenkort Nederland vaarwel zeggen en het ergens anders proberen. Olé olé olé oléééé.