icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Veel klachten over nowGo

Nieuws
|
De Consumentenbond ontving de afgelopen paar maanden opvallend veel meldingen over nowGo, het digitale verzekeringslabel van Vivat. De klachten gingen over slechte bereikbaarheid, premiestijgingen en niet of laat verwerkte opzeggingen.
Gerard Kroon

Gerard Kroon   Expert Geld & VerzekeringenBijgewerkt op:3 september 2021

nowgo-website

De klachten van afgelopen zomer waren vooral afkomstig van oud-Proteq en Zelf verzekerden. Deze twee Vivat-labels zijn, net als Route Mobiel, per mei dit jaar overgegaan naar digitale verzekeraar nowGo. Die overgang ging niet vlekkeloos erkent de verzekeraar. Zo moesten klanten lang wachten op reacties op vragen en meldingen en konden ze geen telefonisch contact krijgen met de verzekeraar.

Alleen digitaal contact

‘Onze klantenservice heeft in juli en augustus te maken gehad met grote drukte. Daarnaast gaven deze klanten de voorkeur aan telefonisch contact terwijl wij hadden ingezet op digitaal contact (waaronder de nowGo MijnOmgeving, Whatsapp, Messenger en Twitter) met de verwachting daarmee klanten beter te bedienen. Dat hebben we verkeerd ingeschat, waardoor klanten vooral op de piekmomenten lang moesten wachten’, aldus een woordvoerder van nowGo.

Volgens nowGo zijn de problemen inmiddels opgelost. Het telefoonnummer van de klantenservice staat nu vermeld bij de contactopties en de wachttijden zijn verkort. Via de digitale kanalen moet je gemiddeld binnen 1 uur reactie krijgen en telefonisch binnen 2 minuten. Via een eigen digitale omgeving kunnen verzekerden schades melden en wijzigingen doorvoeren.

Contactopties

Bekijk de contactopties op hun website. Er is géén e-mailadres. Maar je kunt telefonisch contact opnemen of via Facebook, WhatsApp of Twitter. NowGo is overgenomen door Ohra.

Premies en voorwaarden

Als je als oud-verzekerde van Proteq, Route Mobiel of Zelf bent overgezet naar nowGo behoud je in eerste instantie de bestaande premie en voorwaarden. Maar na afloop van je contract wijzigt dit en kun je met een hogere premie worden geconfronteerd. Hierover krijg je vooraf bericht.

Bekijk of de digitale verzekering wel bij je wensen past en vergelijk prijzen en voorwaarden van je verzekering.

 

Schrijf je in voor onze gratis e-mails

Blijf op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
In onze privacyverklaring lees je hoe we omgaan met je persoonsgegevens en e-mails voor je personaliseren. Afmelden kan altijd.

Test autoverzekeringen