icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Reviews van zorgverzekeringen

Lees de ervaringen van andere consumenten met hun zorgverzekering en doe er je voordeel mee.

Schrijf een review
3460 reviews

ES

9 december 2019

Heb een vervoersmachting vanwege kankerbehandeling in Utrecht (vanuit Groningen).. Naast Eigen Risico een eigen risico van € 103 voor het vervoer. Totaal € 488. Daarnaast heeft het er alle schijn van dat ze de declaraties t.b.v. mijn vrouw opzettelijk lang laten liggen, zodat ze mijn declaraties direct met haar eigen risico verrekenen ( ben via haar collectief verzekerd, dus voor de IZZ is zij de hoofdverzekerde). Heel simpel: van de honderden euro's die ik zou moeten krijgen, krijg ik niet. En het opzettelijk laten liggen van de nota's van mijn vrouw kan ik natuurlijk niet bewijzen, maar wanneer we de data van haar nota's vergelijken met het indienen van mijn declaraties kun je bijna geen andere conclusie trekken.


Esther

9 december 2019

Zeggen zogenaamd geen betalingen te ontvangen terwijl de premie gewoon betaald is ovv relatienummer. Sturen alles door naar het incassobureau, om het dan weer terug te draaien, want toch was de betaling er ineens wel. Maar de incassokosten moet je wel betalen want dat is niet hun pakkie aan. Tussendoor wordt je aangemeld als wanbetaler met natuurlijk extra kosten.. Eigen risico van €15,55 naar het incassobureau doorsturen terwijl er 127,95 teveel betaald is, maar dat kunnen ze niet verrekenen, dus wordt het totale bedrag teruggestort.... En dat terwijl je netjes op tijd je premie betaald... kortom een administratie waar ze hun werk niet goed doen en de klant zit met extra kosten


Jansen

7 december 2019

Ze zijn echt oneerlijk. Geen zaken mee doen. Ze zijn onbetrouwbaar en houden je als trouwe klant voor de gek.


Coen Bakker

5 december 2019

Ik ben vorig jaar overgestapt naar UnitedConsumers (restitutiepolis icm aanvullende verzekering). Uiteindelijk ben ik niet blij met mijn keuze. Ik dacht goed verzekerd te zijn, maar te vaak hebben zich situaties voorgedaan waarbij ik mij niet geholpen acht. Een aantal keer ging declareren erg soepel. Vaker echter kreeg ik te horen dat ik niet op mijn geld kon rekenen en moest ik veel tijd stoppen om het geld toch nog na te jagen. Zo deed zich een situatie voor waarbij ik een gedeeltelijke vergoeding wenste voor een behandeling voor mijn rug. Deze behandeling zou vallen onder mijn aanvullende verzekering. Echter hadden zij geen gecontracteerde behandelaars voor de behandeling die ik wilde (een die wordt aangeraden door de wetenschappelijke gemeenschap op basis van review studies). Eén optie, maar via Google bleek die 'out of business'. Houd in gedachte dat zij evenveel geld kwijt zijn als er wel of geen sprake is van een gecontracteerde partij omdat er een max vergoeding per keer geldt


Anoniem

5 december 2019

Klantvriendelijkheid is niks van te merken. Praten door je heen en erg brutaal