icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van zorgverzekeringen

Lees de ervaringen van andere consumenten met hun zorgverzekering en doe er je voordeel mee.

Schrijf een review
3145 reviews

Bas

17 oktober 2018

Onwijs klantonvriendelijk. Aanvullende documenten toesturen moet op dezelfde wijze als declaraties indienen, waarbij ook weer dezelfde termijn gaat lopen. Daarnaast is er geen vast contactpersoon die je dossier behandelt, iemand die de verantwoordelijkheid neemt/op de hoogte is van je dossier of een emailadres dat je kan mailen. Declaraties staan standaard op afgewezen, ook als er nog niet naar is gekeken. Antwoorden zijn in de vorm van nota's met een abstracte toelichting, die de telefonisten zelf ook niet snappen. Herziening van een dergelijke nota gaat weer via een andere afdeling, waarbij er weer een nieuwe termijn gaat lopen. Als verzekerde sta je machteloos in dit systeem en verstrijken de weken zonder dat je echt actie kan ondernemen.


Sjan

16 oktober 2018

Revalidatie nodig na borstkanker. 3 machtigingen ziekenhuis maar VGZ vond het niet nodig. Wat een ellendelingen. Heb er geen andere woorden voor. Na geschillencommissie wel toestemming met excuses maar hangende de uitslag geen zorg en ik ga er toch weg eind van het jaar anders zou ik dat ook nog aankaarten. Boeven zijn het.


Anoniempie

15 oktober 2018

Alleen via de telefoon is VGZ goed te bereiken, dit kost echter geld en daar is helaas niet voldoende van. HET DUUR ALLEMAAL VEEL TE LANG!! Ik heb nog nooit ergens last van gehad of gebruikt gemaakt van de verzekering maar betaal ze al 3 a 4 jaar. Nu ging ik gisteren inloggen om even te controleren hoe het zit met mijn aanvullende verzekering wat betreft tandarts, wat blijkt dat ik helemaal geen polis meer heb, toch vreemd dat ik elke maand nog steeds betaal en dat ik hier nooit wat van heb gehoord. Ze adverteren op hun website met een klantenbeoordeling van een 7,6 maar ik lees bijna alleen maar negativiteit. WAT EEN TROEP, ik ben hier zelf zo snel mogelijk weg en zou nooit iemand aanraden hier te komen.


frank

14 oktober 2018

FBTO als zorgverzekeraar is prima,maar sinds dit jaar is de communicatie via mijn FBTO,gekoppeld aan een emailadres. En daar zit nou juist het probleem. Per account is er een verschillend email adres nodig,terwijl wij als gezin er met 1 werken. ieder gezinslid moet dus een eigen email account aanmaken en die dus ook in de gaten houden vanwege rekeningen van het eigen risico. Waarschijnlijk gebeurd dit niet omdat het emailadres nergens anders voor gebruikt word,met als gevolg betalingsachterstanden of incasso,s. mijn ouders van 80 jaar gebruiken nooit hun e mail,maar zijn wel afhankelijk van zorg. zeer slecht van FBTO....totaal niet gebruiksvriendelijk.


Ka

11 oktober 2018

Ik heb maar liefst 6 keer!!! gebeld over een onduidelijke factuur. Na ieder telefoontje wordt mij beloofd dit op te lossen, maar inmiddels is het bedrag verhoogd met 2x administratiekosten en is nog steeds niet opgehelderd om welk bedrag dit gaat. Het is niet mogelijk om via email contact op te nemen, dus het is voor mij lastig bewijzen dat ik al zo vaak contact opgenomen heb. Ook heb ik een brief gestuurd, die tot nu toe genegeerd lijkt. Ver weg blijven bij deze malafide maatschappij!! Ik heb inmiddels een klacht ingediend en wacht verder af.