icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Reviews van zorgverzekeringen

Lees de ervaringen van andere consumenten met hun zorgverzekering en doe er je voordeel mee.

Schrijf een review
3457 reviews

Coen Bakker

5 december 2019

Ik ben vorig jaar overgestapt naar UnitedConsumers (restitutiepolis icm aanvullende verzekering). Uiteindelijk ben ik niet blij met mijn keuze. Ik dacht goed verzekerd te zijn, maar te vaak hebben zich situaties voorgedaan waarbij ik mij niet geholpen acht. Een aantal keer ging declareren erg soepel. Vaker echter kreeg ik te horen dat ik niet op mijn geld kon rekenen en moest ik veel tijd stoppen om het geld toch nog na te jagen. Zo deed zich een situatie voor waarbij ik een gedeeltelijke vergoeding wenste voor een behandeling voor mijn rug. Deze behandeling zou vallen onder mijn aanvullende verzekering. Echter hadden zij geen gecontracteerde behandelaars voor de behandeling die ik wilde (een die wordt aangeraden door de wetenschappelijke gemeenschap op basis van review studies). Eén optie, maar via Google bleek die 'out of business'. Houd in gedachte dat zij evenveel geld kwijt zijn als er wel of geen sprake is van een gecontracteerde partij omdat er een max vergoeding per keer geldt


Anoniem

5 december 2019

Klantvriendelijkheid is niks van te merken. Praten door je heen en erg brutaal


Zivile

5 december 2019

I was really unhappy with them. They were taking tremendously long time and declining every nota with weird reasons. Last one was most ridiculous and they even breached GDPR requirements. Just shortly to compare: 2 years in a row exact same treatment, exact same Invoice. One year CZ took less then 5 days to check it and even reimburse it. Other year Zorg&Zekerheid rejected twice, each time taking more then 3 weeks to reply and once required some extra information which according to GDPR regulations breaches my Personal Data Privacy.


Janny

4 december 2019

Ik heb MSA een zeer ernstige ziekte waarbij hersencellen afsterven. Ik kan steeds minder, eten slikken drinken gaat niet meer. en ook staan en praten gaat niet meer. CZ heeft mij op alle fronten geholpen en daar ben ik ze zeer dankbaar voor. Ik laat dir schrijven door mijn man want ik ben daar zelf niet meer toe in staat. Ik heb tot op heden alle voorzieningen en hulpmiddelen vergoed gekregen via CZ. En daarom wil ik ze echt enorm bedanken.


El

4 december 2019

Ik betaalde elke maand mijn premie via automatische incasso. Een keer hadden ze door nog onbekende reden het geld teruggestort zonder dat ik het door had. Ik kreeg een herinnering maar checkte het en zag dat ik echt bij was met de betaling. Na de tweede herinnering toch maar gebeld. Het lag toen al bij de deurwaarder. Ik snapte er toen nog niks van. Ik kreeg incassokosten van 40 euro. . Ik kwam erachter wat er mis was gegaan en had toen direct alles betaald behalve de incassokosten. Ik was het daar niet mee eens. Zowel Menzis als de deurwaarder zagen mij als wanbetaler. Ik werd gedagvaard omdat ik aangaf dat ik het eens was met de incassokosten van 40 euro. Ik vertelde aan de rechter wat er was gebeurt. Uiteindelijk werd 40 euro 540 euro welke ik binnen 2 dagen moest betalen. Gelukkig kon ik het betalen maar wat een gedoe zeg om 40 euro. Ik werd niet meer als mens behandeld maar als wanbetaler waaraan verdiend moest worden. Ik heb echt te doen met mensen die in de schulden zitten.