icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Booking Claim

Hotels mogen van Booking geen lagere prijzen of betere voorwaarden aanbieden dan op Booking.com. Verder misleidt het bedrijf je met nepkortingen, onvolledige prijzen en verzonnen schaarste. Stichting Consumenten Competition Claims en wij willen dat dit stopt. Doe mee en claim schadevergoeding.

Voor online hotelboekingen
  • Wat is er mis?

    Booking.com handelt al meer dan 10 jaar onrechtmatig doordat het illegale verplichtingen oplegt aan hotels. Daardoor mogen zij geen lagere prijzen of betere voorwaarden aanbieden dan via het platform Booking.com. Daardoor betaal jij meer dan nodig is voor een hotelkamer. 

    Verder misleiden Booking.com en Agoda* je met nepkortingen, onvolledige prijzen en verzonnen schaarste over onder meer kosten en beschikbaarheid. Hierdoor maak jij keuzes die je anders niet zou maken. Dit heten ook wel ‘dark patterns’ en die zijn verboden.

    Onze eisen

    Consumenten zijn misleid en betalen hogere prijzen dan nodig. We willen dat Booking.com daarmee stopt en consumenten compenseert.

    Wat gaan we doen?

    De stichting Consumenten Competition Claims is een actie tegen Booking.com gestart die wij steunen. Meld je nu aan en claim schadevergoeding.

    *Agoda is onderdeel van het Booking concern.

    Claim schadevergoeding

  •  

     

    'Consumenten hebben te veel betaald doordat Booking onrechtmatige verplichtingen heeft opgelegd aan hotels.'

    Bron: stichting Consumenten Competition Claims

Doe mee met de Booking Claim

Meld je aan en claim schadevergoeding.

Vul je e-mailadres in

Vul het e-mailadres in waarmee je wilt deelnemen aan de claim.
Heb je al een account bij ons, of ben je lid? Vul dan het e-mailadres in waarmee je inlogt.

Goed om te weten

  • Deelname is op basis van ‘no cure no pay’. Afhankelijk van de uitkomst van de Booking Claim is de door jou af te dragen vergoeding maximaal 25% van het voor jou behaalde resultaat. Als er geen resultaat wordt behaald, dan hoef je niets te betalen.
  • Wanneer je meedoet met de Booking Claim dan verwerken de Consumentenbond en stichting Consumenten Competition Claims (CCC) je persoonsgegevens om je aanmelding te registreren, je op de hoogte te houden over ontwikkelingen van de Booking Claim en om uitvoering te geven aan de overeenkomst tussen jou en de stichting om de actie te kunnen voeren.
  • CCC en de Consumentenbond zullen je gegevens niet delen met andere partijen. Tenzij dat noodzakelijk is om een wet, taak of proces ten behoeve van de afhandeling van deze claim uit te voeren.
  • Meer weten over de verwerking van je persoonsgegevens? Lees de  privacyverklaring van de Consumentenbond en de privacyverklaring van Consumenten Competition Claims

Hoe werkt het?

Wij strijden tegen grote bedrijven die misbruik maken van hun macht. Als jij de dupe wordt van zo'n bedrijf, heb je recht op schadevergoeding. Maar, in je eentje maak je geen schijn van kans. Wij verenigen gedupeerde consumenten en gaan voor hen het juridische gevecht aan.
  • meld-je-aan-1200x800px

    1. Meld je aan

    Je hoeft geen lid te worden van de Consumentenbond. Je maakt wel een account aan, daar vind je later al je gegevens zoals de deelnemersovereenkomst. Meld je aan 

  • stappen-naar-de-rechter-1200x800px

    2. Naar de rechter

    Stichting Consumenten Competition Claims is op 26 juni 2025 de actie tegen Booking gestart. De stichting wil dat Booking stopt met onrechtmatig gedrag en de concurrentie niet beperkt én eist schadevergoeding. Wij steunen de actie en werven consumenten die mee willen doen met de claim.

  • vergoeding-1200x800px

    3. Schadevergoeding

    Bij een schikking of positieve uitspraak kun je een schadevergoeding krijgen. Daarvan krijgt de stichting een percentage. De stichting draagt ontvangen bedragen af aan de financier van de claim. Er wordt maximaal 25% ingehouden. Als er geen vergoeding komt, betaal je niks. No cure, no pay.

Stichting Consumenten Competition Claims voert de actie tegen Booking. Wij steunen de stichting en werven deelnemers voor de claim.

Tijdlijn

2 juli 2025

180.000+ aanmeldingen

Het aantal aanmeldingen voor de Booking Claim loopt nog steeds door: momenteel hebben meer dan 180.000 consumenten zich aangemeld bij de Consumentenbond. 

1 juli 2025

Ruim 130.000 aanmeldingen

Op 1 juli hadden zich al meer dan 130.000 consumenten aangemeld voor de Booking Claim. Dank voor al jullie steun! 

26 juni 2025

Booking Claim van start

Booking.com handelt al meer dan 10 jaar onrechtmatig. Daardoor betaal je te veel voor je hotelkamers. Dit moet stoppen.

Lees het nieuwsbericht

 

Veelgestelde vragen

Samen sterk

Ben je het zat om er alleen voor te staan in een wereld vol misleidende reclames en onterechte kosten? Als lid van de Consumentenbond sta je nooit alleen. Samen zorgen we voor eerlijke producten, diensten en prijzen.

Belangenbehartiging-acties-grey-1200x800px