Reactie Seats and Sofas
Lees hieronder de volledige reactie van Seats and Sofas op ons onderzoek.
Gepubliceerd op:22 oktober 2024
Reactie Seats and Sofas
"Allereerst willen wij benadrukken dat het optimaliseren van onze dienstverlening naar onze klanten toe een continu proces is. Wij streven naar de hoogste klanttevredenheid. Dit doen wij al 30 jaar lang en zijn mede hierdoor uitgegroeid tot marktleider op het gebied van bankstellen in Nederland, België en Duitsland. Ons klantenbestand bestaat ondertussen uit honderdduizenden tevreden klanten. Dit is ook terug te zien in de hoge scores van klantenreviews op bijvoorbeeld Google.
Wij danken u dan ook voor eventueel geconstateerde verbeterpunten en zouden inzicht willen hebben in de exacte rapportages om de bevindingen te valideren en als eventuele inspiratie voor de mystery visits die wij zelf uit laten voeren.
Hieronder treft u antwoord op de door u gestelde vragen;
Om uw eerste vraag direct te beantwoorden; het is zeer zeker mogelijk om een losse 2 of 3 -zitter (in dit geval de Bellagio) te kopen uit voorraad. Bij Seats and Sofas hebben we ieder model op voorraad en is er dus in de meeste gevallen geen sprake van levertijd. Uiteraard geldt hierbij wel zolang de voorraad strekt. Ook in het geval van succesmodel Bellagio is het ons streven ieder filiaal van een geruime voorraad te voorzien. Uiteraard wordt deze voorraad ingekocht om in de vraag van de klant te voorzien. Een overgroot deel van onze klanten schaft van dit model een 3+2 zitter aan. Echter, is het zo, dat we met onze grote voorraad in de meeste gevallen wel een losse 2 of 3 zitter aan onze klanten uit voorraad aan kunnen bieden. Het zou kunnen dat er een misverstand is ontstaan door een niet complete uitleg van een onervaren adviseur. De krappe arbeidsmarkt in combinatie met ons constante succes geeft ook Seats and Sofas uitdagingen om medewerkers door alle drie de landen zo goed en snel mogelijk op te leiden om onze klanten juist te adviseren. Uiteraard zullen wij hier met de kennis van uw rapporten intern nog meer aandacht aan gaan besteden.
Uw stelling dat er geen omschrijving van de aanbieding op onze website staat is absoluut incorrect. Bij iedere advertentie staat in de omschrijving duidelijk vermeld welke opstelling en stofsoort het betreft.
Bij Seats and Sofas werken we met prijslijsten waar alle modellen, mogelijke combinaties en stoffen in staan vermeld. Het is echter mogelijk dat er tussentijds, vanuit een fabrikant of vanwege incidentele acties op bepaalde modellen extra kortingen gelden. Deze worden dan gecommuniceerd via de website of diverse in-store marketing. Het voordeel hiervan is, dat deze snel kunnen worden aangepast. Dit geldt uiteraard niet voor het drukken van honderden prijslijsten. Om verkeerde verwachtingen en teleurstelling bij onze klanten te voorkomen staat in onze prijslijsten dat de prijs inderdaad alleen deze week geldig is. Door de schaalgrote van onze in en verkoop en onze onverslaanbare prijzen, zijn wij als bedrijf heel gevoelig voor prijsfluctuaties(zeker door de huidige onstabiele wereld). Hier willen wij snel op in kunnen spelen om zoveel mogelijk voordeel naar onze klanten door te kunnen berekenen. Door in onze prijslijst standaard te communiceren dat de getoonde prijzen alleen deze week geldig zijn, voorkomen we teleurgestelde klanten bij eventuele toekomstige prijsveranderingen.
De adviesprijzen, vanuit de leverancier, staan duidelijk vermeld in onze prijslijsten dus ook die van de Bellagio. Daarin zijn we heel transparant naar onze klanten toe. Om u inzicht te geven in ons inkoopbeleid en leveranciers lijkt me niet relevant. U moet begrijpen dat wij ons succes graag voorzetten en niet wensen te delen met eventuele concurrentie.
Uw opmerking omtrent oneerlijke en agressieve verkoop vinden wij enigszins suggestief en verbaasd ons zeer. Uiteraard zijn dit soort opmerkingen zeer subjectief en is dit totaal afhankelijk van het verwachtingspatroon van bezoekers of mystery visitors. Seats and Sofas onderscheidt zich juist omdat ze haar klanten persoonlijk en enthousiast begroet. Na de begroeting wordt onze klant enthousiast begeleidt naar het bankstel van hun dromen. Zoals gezegd zijn wij verbaasd over uw opmerking aangezien wij vele positieve en lovende reviews over onze unieke klantbediening krijgen. Onze enthousiaste aanpak verschilt totaal van de afstandelijke en niet betrokken houding van veel personeel bij andere Retail formules. Wij zijn trots op onze enthousiaste klantbediening! Klanten helpen wij graag en gebruiken onze expertise om hen goed te adviseren. Wij leiden onze collega’s dan ook intern op waarbij gastheerschap, behoeftebepaling en luistervaardigheden centraal staan.
Tot zover onze reactie op de door u gestelde vragen. We zouden nogmaals willen benadrukken dat tevreden klanten te allen tijde ons doel is! Wij zijn een succesvol Europees winkelmerk dat al 30 jaar bestaat en dat is mogelijk gemaakt door ons unieke winkelconcept, onze uitgebreide collectie tegen onverslaanbare prijzen en onze enthousiaste en gemotiveerde medewerkers. Voor ons is echter het allerbelangrijkste, dat we met deze sterktes al 30 jaar honderdduizenden nieuwe en terugkerende klanten tevreden stellen, en ons doel is dat nog vele jaren te blijven doen."