icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Ga naar hoofdinhoud

Voorbeeldbrief verzoek reparatie binnen fabrieks- of verkopersgarantie

Gaat het product binnen de fabrieks- of verkopersgarantie kapot? Met onze voorbeeldbrief vraag je de verkoper het kapotte product te repareren of te vervangen.

Ontvang voorbeeldbrief

Stappenplan kosteloze reparatie of vervanging product

Log in of word lid

  1. Log in met een lidmaatschap Geld & Recht of Volledig & Vertrouwd en download de voorbeeldbrief.
  2. Heb je nog geen lidmaatschap Geld & Recht of Volledig & Vertrouwd? Word lid

Vul de gegevens in en verstuur de brief

  1. Vul de ontbrekende gegevens (geel gemarkeerd) in de brief.

  2. Maak een kopie van de brief en bewaar deze goed.

  3. Maak een kopie van belangrijke stukken. Denk aan:

    - Bewijs van je aankoop (factuur, betaalbewijs of koopovereenkomst).
    - Foto's van het kapotte product.
  4. Stuur de brief met de kopieën naar het bedrijf. Per aangetekende en gewone post.

Oneens met de reactie?

Krijg je een reactie waar je het niet mee eens bent? Of kom je er met elkaar niet uit? Neem contact op met onze juridisch experts.

 

Aanvullende garantie

Soms geven fabrikanten of verkopers een extra garantie. Bijvoorbeeld fabrieksgarantie of verkopersgarantie. Gaat het product binnen deze periode kapot? Dan heb je vaak recht op reparatie of vervanging. Deze garantie is een soort ‘extraatje’. Je hebt volgens de wet al recht op een goed product.

 

Lees meer over

Marco_van_t_Woud_280x280px
Gaat het product binnen de fabrieks- of verkopersgarantie kapot? Met onze voorbeeldbrief vraag je de verkoper het kapotte product te repareren of te vervangen.
Marco van 't Woudt, Expert Recht

Jaarlijks geven wij 70.000 leden persoonlijk juridisch advies of financiële tips.
We zijn 100% onafhankelijk en komen al sinds 1953 op voor de belangen van consumenten.