icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
De beste zorgverzekering, die wil jij toch ook? |

Vergelijk en stap over

zorgicoon-45x45px

Klacht over een zorginstelling

Heb je een klacht over een zorgaanbieder of zorginstelling? Bespreek je klacht eerst met de zorgaanbieder. Kom je er samen niet uit, dat kun je een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris, en eventueel later bij de Geschillencommissie. 

De Geschillencommissie Zorg behandelt klachten tegen diverse zorgaanbieders. Daarbij kan het gaan om een klacht over de zorg, maar ook bijvoorbeeld over de manier waarop de zorginstelling met je omging of de informatieverstrekking van de instelling.

Wat kan ik het beste doen?

  • Maak je klacht eerst schriftelijk kenbaar aan de zorginstelling of zorgaanbieder.
  • Kom je er samen niet uit? Leg de klacht dan voor aan de klachtenfunctionaris van de zorginstelling. Deze bemiddelt en is gratis.
  • Levert de bemiddeling niet voldoende resultaat op, dan kun je je klacht indienen bij de Geschillencommissie Zorg, als de daaronder hangende zorgcommissies tenminste jouw type zorg vertegenwoordigen. Doe dit uiterlijk 6 maanden na je brief aan de zorginstelling.
  • Wil je niet naar de geschillencommissie en heb je een rechtsbijstandsverzekering dan kun je die inschakelen. Heb je die niet, dan kun je contact opnemen met de Consumentenbond. Als lid krijg je bij ons persoonlijk juridisch advies 070 - 445 45 45.

Tip