icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Ga naar hoofdinhoud

Laat je niet misleiden

Artikelen binnen dit onderwerp

  • Klimaatneutraal bestaat niet

    Een klimaatneutrale banaan of CO₂-neutrale koffie bestaat niet. Elk voedingsmiddel heeft impact op het klimaat. Toch zie je dit soort claims op producten in de supermarkt en in reclames. Hoe zit dat?
    5 oktober 2022
  • Greenwashing in de supermarkt

    Op veel producten staan mooie claims over duurzaamheid. Maar lang niet alle kreten, labels en logo’s betekenen dat een product echt duurzamer is. Hier moet je op letten als je door groene kletspraatjes heen wilt prikken.
    15 oktober 2021
  • Duurzaamheid bij supermarkten

    Supermarkten spelen een belangrijke rol bij het stimuleren van duurzamer eten en drinken. Bijvoorbeeld door hun winkelindeling en door biologische producten actief te promoten. Wij onderzochten in hoeverre zij dit ook doen.
    24 mei 2022