icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Kwaliteit Klantenservice

Service aan klanten moet, wat de Consumentenbond betreft, van hoge kwaliteit zijn. De Consumentenbond zet zich daarom voortdurend in om de kwaliteit van de service te verbeteren.

Bijgewerkt op:8 februari 2019


De Consumentenbond vindt dat de service aan klanten van hoge kwaliteit moet zijn. De branchevereniging voor klantcontact, de Klantenservice Federatie (KSF), heeft ter verbetering en bevordering van de kwaliteit van klantenservices het convenant kwaliteit klantenservice opgesteld.

De Consumentenbond is als belangenbehartiger voor de consument actief betrokken geweest bij de totstandkoming van dit convenant en staat volledig achter de inhoud. De Consumentenbond heeft het convenant niet zelf ondertekend. Dat laatste heeft met de dubbele positie van de bond te maken: de Consumentenbond is een belangenorganisatie, maar heeft ook zelf contacten met haar eigen klanten.

Wij zetten ons als Consumentenbond in om de kwaliteit van de dienstverlening van bedrijven stelselmatig te verbeteren. Daarnaast mag van ons verwacht worden dat wij ook zélf transparant over ons eigen serviceniveau zijn. Daarom publiceren wij onze kwaliteitsmetingen maandelijks op deze pagina.

Gesprekstarieven

Onze afdeling Service & Advies is bereikbaar via het telefoonnummer (070) - 445 45 45 en het contactformulier. Voor dit nummer geldt het lokale tarief. Er worden geen extra kosten gerekend voor het wachten aan de telefoon.

Wachttijden tijdens onze openingstijden

Januari 2019

Klantenservice telefoon: 85 seconden
Contactformulier klantenservice (e-mail): 3,2 werkdagen

Adviescentrum telefoon: 54 seconden
Contactformulier adviescentrum (e-mail): 1,2 werkdagen

Klanttevredenheidscijfer Service & Advies

Januari 2019

8,4 (Cijfer op basis van continu onderzoek naar de tevredenheid van klanten over hun telefonisch contact met de Consumentenbond)

Percentage in 1x beantwoord

Januari 2019

86% (Percentage telefonische vragen aan Service & Advies dat met slechts 1 gesprek is beantwoord en afgerond)