icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bekijk de Vlucht Claim Service |

Compensatie tot €600 per persoon

VluchtClaimService

Klacht over een apotheek

Bespreek je klacht met de apotheker. Kom je er samen niet uit, dan kun je een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris en daarna eventueel bij de Geschillencommissie Openbare Apotheken. 

Wat kun je het beste doen?

  • Bespreek het probleem met je apotheker. Dat kan ook als de klacht over een medewerker van de apotheek gaat.
  • Kom je er samen niet uit? Leg de klacht dan voor aan de klachtenfunctionaris van je apotheek. Deze bemiddelt en is gratis.
  • Levert de bemiddeling naar jouw idee niet voldoende resultaat op, dan kun je je klacht indienen bij de Geschillencommissie Openbare Apotheken. Deze is onafhankelijk en valt onder de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE).  Meer informatie over klachten over je apotheek vind je op Apotheek.nl

Tip

  • Heb je vragen of klachten over de gezondheidszorg? Dan kun je ook naar een IKG (Informatie- en Klachtenopvang Gezondheidszorg) gaan. Deze bureaus vallen onder Zorgbelang Nederland en zijn onafhankelijk van zorgverleners, zorginstellingen en zorgverzekeraars. Bij een IKG krijg je gratis advies en hulp met het indienen van een klacht.
    E-mail: info@zorgbelang-nederland.nl
    Website: www.zorgbelang-nederland.nl.
  • Vind de juiste ingang voor je zorgklachten via de wegwijzer voor zorgklachten.