Registreer nu je Facebook-claim
Silvia Smit Expert ElektronicaGepubliceerd op:9 februari 2024
Veelgestelde vragen in de e-mail
Waarom krijg ik deze e-mail?
Je hebt je eerder aangemeld voor de Facebook-actie bij de Consumentenbond. Voor het vervolg vragen we je je te registreren bij Consumentenbond Claimservice (CCS). CCS is een samenwerking tussen de Consumentenbond en ConsumentenClaim.
Ik heb me al aangemeld. Waarom moet dit opnieuw?
Na de gewonnen rechtszaak op 15 maart 2023, is de actie tegen Facebook in een nieuwe fase beland. De Consumentenbond en de Data Privacy Stichting, de belangenorganisatie die de rechtszaak voert, willen niet dat je een eventuele compensatie misloopt. Daarom vragen we je je claim te registreren bij Consumentenbond Claimservice. Dit is een samenwerkingsverband tussen de Consumentenbond en ConsumentenClaim.
Daarnaast zijn wij een tweede actie tegen Facebook gestart. En wij willen met je registratie bij Consumentenbond Claimservice je ook meteen de mogelijkheid geven je in 1 keer aan te melden voor deze tweede actie. Snel en eenvoudig.
Wat is de Data Privacy Stichting?
De Consumentenbond en de Data Privacy Stichting werken samen in de zaak tegen Facebook. De Stichting behartigt de belangen van consumenten die zijn gedupeerd door privacy-inbreuken. Dat doet zij bijvoorbeeld door in overleg te treden, collectieve procedures te voeren en/of (collectieve) schikkingen te treffen.
Is deze e-mail echt van de Consumentenbond?
Goed dat je alert bent op phishing berichten. Deze e-mail komt écht van ons.