Energiecollectief
Er staan tijdelijk een beperkt aantal 1- en 2-jarige contracten van Budget Energie voor je klaar.
- Scherp aanbod op basis van jouw wensen
- Zekerheid met 1- en 2-jarige contracten
- Voor nieuwe en bestaande klanten, ook met zonnepanelen
Inschrijven
Zelf energie vergelijken?
Direct zelf vergelijken en overstappen? Bekijk het aanbod in de vergelijker
Zo werkt ons Energiecollectief

100% groene stroom
Met ons Energiecollectief heb je zonder gedoe een goede deal. Je bent zeker van Europese of zelfs Nederlandse zonne- en/of windstroom.

Makkelijk overstappen
Schrijf je gratis en vrijblijvend in. Na de veiling krijg je een aanbod op maat. Pas als jij kiest, regelen wij de overstap naar je nieuwe leverancier. Die neemt contact op voor de meterstanden en de ingangsdatum.

Van harte welkom
Voor je overstap heb je wel een lidmaatschap nodig. Ben je nog geen lid? We heten je van harte welkom met ons Basislidmaatschap. De eerste drie maanden zijn gratis, daarna betaal je €3,50 per maand (maandelijks opzegbaar).
Energie Claim
Had je na 1 april 2017 een variabel energiecontract bij één of meerdere energieleveranciers? Dan betaalde je mogelijk te veel voor je energie. Doe mee en claim schadevergoeding.

Al meer dan 150.000 inschrijvers
Veelgestelde vragen
Hoe werkt het Energiecollectief?
Waarom is het aanbod beperkt?
Ben ik met dit aanbod voordeliger uit?
Wanneer betaal ik een opzegvergoeding/overstapboete?
Aan welke eisen moeten energieleveranciers voldoen om mee te mogen doen aan de veiling?
Via welke kanalen word ik benaderd met informatie over het Energiecollectief en mijn aanbod?
Moet ik mijn meterstanden doorgeven als ik overstap?
Kan ik mijn gegevens aanpassen nadat ik ben ingegaan op het aanbod?
Biedt het Energiecollectief uitsluitend groene stroom aan?
Wat bedoelt de Consumentenbond met duurzame of ‘groene’ energie?
Als ik het aanbod accepteer, zit ik er dan meteen aan vast?
Wat is 'standaard jaarverbruik' of SJV?
Welke berekening hanteert de Consumentenbond bij salderen?
Wat wordt bedoeld met ‘einddatum huidige contract’?
Ik heb geen bevestigingsmail van de Consumentenbond ontvangen
De energieleverancier stuurt een contract met een maandbedrag dat hoger is dan wat uit de berekening van de Consumentenbond komt, hoe komt dit?
Ik heb wel een bevestigingsmail gehad van de Consumentenbond, maar geen reactie binnen 7 dagen van de energieleverancier.
Hoe kan ik mijn contract annuleren en hoe zit het met het Basislidmaatschap van de Consumentenbond?
Kunnen vve's gebruikmaken van het Energiecollectief?
Waar kan ik terecht met klachten over mijn nieuwe energieleverancier?
Kan ik een beroep doen op de Consumentenbond als er iets fout gaat met de overstap?
Is het Energiecollectief alleen van de Consumentenbond?
Hoe onafhankelijk is RISK?
Veelgestelde vragen over het aanbod van Budget Energie
Voor wie of welke huishoudens is het aanbod van Budget Energie bedoeld?
Hoe goed is het aanbod van Budget Energie? Wat vinden jullie van de tarieven?
Hoe hoog is de terugleververgoeding bij Budget Energie?
Bevat het aanbod van Budget Energie een loyaliteitsbonus?
Is de loyaliteitsbonus al meegerekend in het maandbedrag?
Rekent Budget Energie terugleverkosten voor mensen met zonnepanelen?
Waarom brengen leveranciers terugleverkosten in rekening bij klanten met zonnepanelen?
Hoelang is het aanbod geldig?
Mijn huidige energiecontract loopt nog. Kan ik al wel gebruikmaken van dit aanbod?
Wat is de hoogte van mijn afkoopsom / overstapboete / opzegvergoeding?
Is Budget Energie een betrouwbare energieleverancier?
Wat zijn de contactgegevens van Budget Energie?
Welke rekenmethode gebruikt Budget Energie voor salderen en terugleveren?
Hoe gaat Budget Energie om met het afschaffen van de huidige salderingsregeling per 1-1-2027?
