icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Klachtenstroom webwinkel Neckermann baart zorgen

Nieuws|Het aantal klachten over webwinkel Neckermann.com blijft toenemen. Het afgelopen jaar ontving de Consumentenbond ruim 600 klachten. Van beloftes tot beterschap van Neckermann is weinig terecht gekomen.

Gerard Spierenburg

Gerard Spierenburg , Woordvoerder Gepubliceerd op:7 oktober 2019

Webwinkel Neckermann

Klagers melden dat bestelde producten niet geleverd worden, dat terugbetalingen uitblijven en dat ze geen contact met het bedrijf krijgen om problemen op te lossen. In augustus beloofde Neckermann nog de meeste problemen binnen een paar weken te zullen verhelpen, maar die belofte is het bedrijf niet nagekomen.

Bovendien reageert Neckermann sinds een maand niet meer op klachten op Klachtenkompas.nl, het online klachtenforum van de Consumentenbond.

Via een bericht op zijn website laat Neckermann weten dat het in verband met technische en organisatorische problemen niet in staat is om nieuwe bestellingen aan te nemen en dat klanten het later nog eens kunnen proberen.

Advies

De Consumentenbond adviseert consumenten daar voorzichtig mee te zijn en in ieder geval niet meer vooruit te betalen, om geen onnodig risico te lopen.

Welke webwinkels betalen terug?

Stuur je je aankoop binnen 14 dagen terug, dan krijg je je geld terug van de webwinkel. Maar uit onderzoek blijkt dat veel webwinkels zich daar niet aan houden. Bekijk de uitkomsten van het onderzoek.

Lees meer

retourzending

Lees ook:

Nieuw & interessant

  • Tweedekansproducten
    Nieuws  |  1 jul.

    Tweedekansproducten nog niet erg populair, voordeel valt tegen

    Teruggestuurde producten die opnieuw worden verkocht, zijn nog niet erg populair onder consumenten. Bovendien vallen de kortingen tegen.
  • Amazone in Nederland
    18 jun.

    Amazon in Nederland

    Amazon verkoopt nu in Nederland naast e-boeken ook duizenden fysieke producten. Waar moet je op letten als consument voor je iets koopt?
  • Prijspeiling Amazon.nl en Bol.com
    18 jun.

    Prijspeiling Amazon.nl en Bol.com

    Met de komst van Amazon naar Nederland heeft Bol.com er een geduchte concurrent bij. Welk van deze 2 verkoopplatforms is het goedkoopst en wat zijn de voorwaarden? En hoe gaan ze om met klantgegevens?
  • Retourdeals
    18 jun.

    Retourdeals en Tweedekans-producten

    Bij steeds meer webwinkels kun je producten met korting bestellen die door andere kopers zijn teruggestuurd. Hoeveel prijsvoordeel krijg je en wat zijn de risico's?