icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Ontdek de Gezondgids |

Word abonnee en kies je korting / cadeau.

Gezondgids 45x45

Niet tevreden over opgeleverde werk van de aannemer

Het resultaat moet goed zijn. Ben je niet tevreden met het resultaat? Dan kun je de aannemer laten herstellen.

Wat zijn mijn rechten?

De aannemer is verplicht goed werk te leveren. Het is gebruikelijk dat de aannemer - als het werk gereed is - samen met jou vaststelt of aan de opleveringsverplichting is voldaan.

Wat kan ik het beste doen?

  • Zet alle tekortkomingen op papier en laat dit door beide partijen ondertekenen.
  • Volgens de Algemene Voorwaarden voor Aannemingen in het bouwbedrijf (AVA), moet de aannemer gebreken binnen 30 dagen herstellen.
  • Gebreken die binnen de periode van 30 dagen worden geconstateerd moet de aannemer zo spoedig mogelijk verhelpen.
  • Als de oplevering niet aan de overeenkomst voldoet, kun je de betaling uitstellen ("opschorten") tot het gebrek is verholpen.
  • Het gedeelte van het bedrag dat je niet betaalt moet in verhouding staan tot het gebrek; je kunt uitgaan van het bedrag dat je kwijt zou zijn als je het gebrek door een andere aannemer laat verhelpen. Je moet de aannemer schriftelijk informeren over de opschorting.

Je kunt je klacht ook plaatsen op www.klachtenkompas.nl, een initiatief van de Consumentenbond. De klacht wordt dan direct ingediend bij het betreffende bedrijf. En om zeker te zijn dat je klacht serieus wordt genomen, kijkt de Consumentenbond met je mee.

Voorbeeldbrief