icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in


Artikelen binnen dit onderwerp

  • De regels van online winkelen

    Webwinkels moeten zich aan regels houden, zoals een informatieplicht. Welke rechten heb je als consument, behalve 14 kalenderdagen bedenktijd?
    30 april 2019
  • Keurmerken webwinkels

    Een keurmerk van een webwinkel kan iets zeggen over een bepaalde service. Maar iedereen kan een keurmerk beginnen. Wat betekenen keurmerken voor jou?
    6 mei 2019
  • Levertijden en bezorgkosten van webwinkels

    Webwinkels zijn gebonden aan regels. Hoe lang mag het duren voor je pakketje aankomt? En hoe hoog mogen de verzendkosten zijn?
    6 juni 2019
  • Garantie op online aankopen

    Als je online iets koopt, heb je ook recht op een deugdelijk product. Wat zijn je rechten als jouw online aankoop zomaar stuk gaat of niet goed werkt?
    30 april 2019
  • Online aankopen retourneren

    Ontevreden over je online aankoop? Dan kun je het product, binnen de bedenktijd, retourneren. Er zijn ook uitzonderingen op de regel.
    30 april 2019
  • Dagaanbiedingssites

    Websites als iBood en 1DayFly hebben elke dag weer nieuwe aanbiedingen. Zijn het echt goede deals of valt dat tegen?
    2 september 2019
  • Externe verkoop via bol.com

    Op Bol.com kun je ook kopen van externe verkopers. Bijna 9000 winkeliers verkopen via bol.com. Hoe werkt het precies en wat zijn je rechten?
    30 april 2019
  • Test boodschappen bezorgen

    Steeds meer supermarkten hebben een bezorgdienst. Wat zijn de verschillen en welke supermarkt scoort het beste?
    26 juni 2018
  • Tips bij grote kortingsacties

    Grote kortingsacties zoals Black Friday vallen vaak tegen, maar soms zit er wel een goede aanbieding tussen. Wij geven je een aantal tips.
    30 april 2019
  • De beste webwinkels volgens online-shoppers

    Webwinkelen: we doen het massaal. Welke winkels zijn favoriet en waarom?
    21 juni 2019
  • Klantenservices webwinkels slecht bereikbaar

    Online shoppen: hartstikke makkelijk zolang alles goed gaat. Maar als je een probleem hebt is het vooral telefonisch vaak een crime om een medewerker te spreken te krijgen.
    24 september 2019
  • Meeste klachten over PostNL

    Consumenten klagen bij ons het meeste over PostNL. Het aantal klachten verdubbelde zelfs in 2 jaar. Wat kun je doen als je de hele middag op je pakketje hebt zitten wachten?
    26 maart 2019