icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Totaalscore

score reviews 25.649350649350648 van 100
77 reviewsSchrijf een review
Informatievoorziening
score reviews 24.675324675324674 van 100
Klantenservice
score reviews 22.337662337662337 van 100
Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 32.467532467532465 van 100
Financiële afhandeling
score reviews 23.116883116883116 van 100
77 reviews
Sorteer op

“Budget Energie is een slecht georganiseerd bedrijf en is uit op grof geld verdienen”

Door Amin op 22 april 2025
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Hele slechte service, klantenservice medewerkers hebben er totaal geen kaas van gegeten als je ze vragen stelt over je product. En wat ik vooral kwalijk vind en anderen voor waarschuwen is, Budget Energie heeft lak aan de belangen van de klanten en de regels die gelden voor een energiecontract. Op dit moment ben ik via de Geschillencommissie een zaak aan het winnen en dat is met een goede reden. Laat je niet misleiden door hun eventuele goedkope tarieven, want service is echt erbarmelijk.

“By far de slechtste energie leverancier die er bestaat!”

Door Sanne op 7 april 2025
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Budget energie is by far de slechtste energie leverancier die er is. Ik heb helaas nog een contract tot augustus, maar ik ga zodra het kan per direct weg. De klantenservice is zo traag als boter en er zit weinig verstand in het personeel wat er aan de telefoon zit. Door een fout bij hun met het doorgeven van mijn verhuizing heeft budget energie mijn contract opgezegd (zonder dat ik daar iets vanaf wist), vervolgens krijg ik een factuur van bijna 200 euro omdat ik mijn contract vroegtijdig heb beëindigd. Hier ben ik bijna 2 maanden mee bezig geweest en uiteindelijk hebben ze toegegeven dat het een foutje was en dat het gecorrigeerd zou worden. Ruim 4 maanden daarna krijg ik een mail van een incassobureau dat ik een openstaande schuld heb bij budget en dat het binnen twee weken betaald moet worden (+ €50 euro incassokosten). Weer contact opgenomen met budget en daar werd aangegeven dat ik een wanbetaler ben en daarom een incassobureau is ingezet. Ik ben ruim 2 maanden weer bezig geweest om dit probleem op te lossen waardoor ik enorme stress en mentale problemen heb ervaren. Het personeel van BudgetEnergie blijft aan de telefoon schaapachtig lachen en doen net of er bij hun niks fout gaat. Ze zijn misschien goedkoper dan andere partijen, maar het is geen enkele cent waard met deze waardeloze service.

“ze geven toegezegde restitutie niet terug.”

Door Ontevreden ex-klant op 1 april 2025
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Na mijn eindafrekening zou ik nog een (klein) bedrag terug ontvangen, dat stond ook zwart op wit in de eindnota. Hoe klein maakt niet uit, het moet gewoon. Ik kreeg het nooit terug, al werd me steeds verteld dat het zou worden overgemaakt, met datum en al. Ik hield voet bij stuk want het werd maar niet overgemaakt, en ik heb mijn principes. Bij de 3e x contact zoeken, wat weer enorm lang duurde, werd doodleuk verteld dat het bedrag te klein was. Dan voel je je ook nog eens flink voorgelogen (en ik vermoedde het al). Juridisch gezien is dit puur diefstal. En als ze dat bij alle klanten doen dan loopt zoiet flink op. Ik maak er werk van, want dit kan echt niet!

“Misleidend”

Door Michael op 31 maart 2025
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Vorig jaar heb ik ook een jaar contract afgesloten inc gratis stroom in de zomer maanden, van 12 tot 17, echter nu is mijn contract afgelopen en is er helemaal niets verrekend, er is dus geen sprake van gratis stroom. Na een telefoon gesprek 2 maanden geleden, kreeg ik te horen dat ik nog een eindnota zou krijgen, maar die is nooit door de brievenbus gekomen.

Door C.J. op 20 maart 2025
score reviews 35 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 60 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 40 van 100

Ik heb inmiddels 4 x dezelfde vraag ingediend (ik was geen boze klant, ik stelde gewoon een vraag), daar wordt geen antwoord op gegeven. Ik geef ook aan dat ik niet gebeld kan worden. Je wordt structureel gebeld wat extreem stoort tijdens het werk. Je floept er zo naar binnen, absoluut geweldig geregeld. Daarna rekenen ze structureel een te hoog bedrag per maand. Even rente trekken over je teveel betaalde voorschot en dan na een paar maanden krijg je dat dan weer terug. Echter, op een simpele vraag over mogelijk teveel gebruik krijg je een standaard antwoord en ook als je doorvraagt volgt er geen enkele verdieping. Ze doen overigens ook zo goed mogelijk hun best je niet te laten mailen, ze reageren standaard op me mail vanuit een no-reply mailbox.