icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van energieleverancier Eneco


Eneco energieleverancier

Totaalscore

82 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Financiële afhandeling
82 reviews

Ineke

28 november 2022

Op 14 november was ons contract afgelopen. Een week later kregen we het nieuwe voorscho te horen: vier keer zo hoog als daarvoor. Ik ben er via MijnEneco achter gekomen waarom. Ik heb bij het huidige verbruik ook de lijn van verbruik van afgelopen jaar en het ingeschatte verbruik van nu zichtbaar gemaakt. Tot 10 november gingen de lijnen van gebruik vorig jaar en ingeschat gebruik nu gelijk met elkaar op. Vanaf die dag werd het ingeschatte gebruik ineens 20-25% hoger. Ik kan in de grafiek niet precies zien hoeveel. Het nieuwe voorschot is er dus gebaseerd dat we nu niet gaan bezuinigen, maar dat we veel meer gaan gebruiken. Volgens mij zit hier het volgende achter. Door te hoge voorschotten verzamelen ze een hele bulk geld die met de huidige rente (die nog streeds omhoog gaat) flink wat oplevert. Bij de jaarafrekening betalen ze het teveel aan voorschotten wel terug, maar de rente houden ze zelf. Ik zou wel eens willen weten om hoeveel miljoen dat gaat. En je voorschot verlagen is onmogelijk.

Wij zijn bezig over te stappen.

Lees meer Lees minder

adriaan

22 november 2022

Mijn maandbedrag werd zonder overleg verhoogd naar ongeveer 3x het oude bedrag. We hebben een intelligente meter en Eneco kan ook zelf zien dat we lang niet dat bedrag verbruiken (ook niet met de hoge gasprijzen). Meerdere keren contact gehad via de chatbox. Onaangename mensen die geen duimbreed toegeven. Ik heb de incasso gestorneerd en dan krijg je al snel een rekening van 67,50 voor incassokosten??? Daarna ben ik gelijk overgestapt op een andere leverancier.


Kris

17 november 2022

Ik geef 3 keer door dat ik niet meer via e-mail bereikbaar ben. Zes weken later blijkt dat ze nog steeds berichten naar mijn oude e-mail adres sturen. Wel (telefonisch) dreigen met incassobureau, maar mij niet van de benodigde (schriftelijke) gegevens voorzien om eea op te lossen. Hoe kan je iets op lossen als je niet wordt geïnformeerd? Geef nog eens door dat ik cruciale informatie mis. Eneco’s antwoord: we nemen Uw klacht NIET in behandeling. Na 6 weken weet ik nog niet eens een bedrag, laat staan, waar dit vandaan komt. Sfeer wordt steeds grimmiger.


Double

16 november 2022

Oplichters


TB

16 november 2022

Door een faillissement bij Eneco terecht gekomen. Er vanuit gaande dat deze partij een goede opvolging geeft heb ik direct een contract afgesloten. De eerste maand na afsluiten van het contract gebeurde het volgende: - Ik zou volgens Eneco gaan verhuizen, zelf moeten bellen om dit recht te trekken - Ze hebben mijn contract verwijderd uit hun systeem, ik kon niet het zelfde contract krijgen als afgesloten?!? - Na 2 maanden met rechtsbijstand in de arm het contract met gunstige tarieven alsnog gekregen 2,5 week voor het aflopen van mijn contract krijg je ineens mail dat je maandtermijn voor de laatste maand omhoog is gezet en krijg je de afrekening al toegestuurd. Wanneer je daarover belt en vraagt hoe ze dat bedenken krijg je alleen de reactie: JA, dat hebben we gedaan omdat je straks ook meer moet betalen....