icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van energieleverancier Eneco


Eneco energieleverancier

Totaalscore

47 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Financiële afhandeling
47 reviews

Jolanda

23 juni 2022

Klantenservice medewerkers zijn onvoldoende kundig om een juiste aanbieding te doen


Laurens

8 juni 2022

Zeer slechte klantenservice en crimineel bedrijf. Had twee contracten bij Eneco voor 3 weken. Kreeg een eindafrekening van 800 euro per woning. het werkelijk verbruik was 100 euro. ze hadden de meterstanden geschat!?!?! toen ik na een maand hier achter was en de juiste standen wou doorgeven betekende dat ik tot die datum ook nog hun hogere tarieven moet betalen! ze zeiden dat ze een mail voor de eindstanden hadden gestuurd maar dit bleek niet het geval. Ik denk dat dit hun standaard werkwijze is!


Gedupeerde

19 april 2022

Mijn energieleverancier Welkom ging failliet, hierdoor kreeg ik ongevraagd een contract met Eneco. Zo snel mogelijk proberen over te stappen omdat de tarieven vele malen hoger lag dan bij andere energieleveranciers. Uiteindelijk toch een eindafrekening van ongeveer €200,00 gekregen. Dan ben je al de dupe van een faillissement, krijg je ook nog een eindafrekening voor je kiezen. Echt niet netjes van Eneco.


Despi

4 april 2022

Vreselijk, matijs hofslee behandelt mijn klacht. Echter is het enigste wat hij doet zijn mails kopieren en plakken en met een oplossing komt hij niet. Diverse keren gebeld en mails gestuurd, er wordt maar niks gedaan.


Samuel

4 april 2022

Na het aanvragen van een betalingsuitstel van een maand (vanwege ziekte) die mij is toegezegd, zijn er alsnog incasso kosten overheen gekomen. Deze incasso kosten waren ook nog eens kosten van twee samengevoegde nota's. De termijn nota van €175.- waar ik uitstel van betaling voor had aangevraagd en een eindjaarsnota van september 2021 waar ik een betalingsregeling voor heb getroffen. Deze heb ik altijd tijdig betaald en nooit problemem mee gehad. Nu hebben ze dus 15% incasso kosten in rekening gebracht over een bedrag van €1070.- Ze hadden wettelijk gezien geen kosten in rekening mogen brengen en al helemaal niet gezamelijke kosten over twee los van elkaar staande nota's. Ik accepteer dit niet en heb om deze reden een rechtzaak aangespannen. Deze manier van consumenten laten schrikken tot snel betalen was al bekend bij het juridisch loket. Ik raad iedereen die een soortgelijke situatie ervaart aan om een rechtzaak aan te spannen. Het juridisch loket heeft het merendeel van deze zaken gewonnen.

Eneco (en tevens andere grote instanties) moeten een keer stoppen met de kleine, hardwerkende middelklasse consument pesten en schrik aan jagen. Ze gaan betalen voor de schade die ik heb geleden, de eindjaarsnota gaat kwijtgescholden worden, ze gaan alle uren en reistijd die ik kwijt ben aab deze zaak gefactureerd krijgen en een settle bedrag van minimaal €5000.- gaat betaald worden. Ik ben er helemaal klaar mee!

Lees meer Lees minder