icon-menulogo_footerpredssymbol-afradersymbol-bestekoopsymbol-besteuittest

Vraag nu je gratis Minigids Vitaminen aan

Wie gezond wil eten met voldoende voedingsstoffen heeft een handig steuntje in de rug met de vorig jaar vernieuwde Schijf van Vijf. Is multivitaminen slikken dan nog nodig? Lees het in de Minigids Vitaminen.

Kies hoe je ’m wilt ontvangen:

Bestel digitaal 

Download direct de Minigids Vitaminen en ontvang 'm ook de volgende dag in je mailbox.

Bestel per post 

Ontvang de Minigids Vitaminen binnen 10 dagen in je brievenbus.

Een aantal thema’s in deze minigids:

  • Feiten en cijfers over vitaminen
  • Schijf van Vijf
  • Risicofactoren waardoor er te weinig vitaminen opgenomen worden
  • Wel of geen multivitaminen?
  • Vitamine D
  • Praktische tips

Pocket Vitamine Spread los

Vitamientjes

Hoofdredacteur Evert

Een gemiddelde Nederlander drinkt per dag bijna 2 liter en eet ruim 1 kilo. Als het goed is zitten daar veel gezonde producten bij zoals groente, fruit, brood en zuivel, en wat minder gezonde zoals koek, gebak, snoep en frisdrank.

Slechts een paar grammetjes van die hele berg eten en drinken zijn absoluut onmisbaar: de vitaminen. Die zijn nodig voor allerlei belangrijke processen in het lichaam en daarom is het belangrijk er genoeg van binnen te krijgen. Zonder vitamine C gaan je tanden loszitten, om maar eens wat te noemen, en zonder vitamine D kan het lichaam geen calcium opnemen.

Deze Minigids beschrijft de beste manier om aan de nodige vitamientjes te komen. Niet zozeer met dikke vitaminepillen, want de uitdrukking ‘baat het niet dan schaadt het niet’ gaat voor voedingssupplementen helaas niet altijd op. Wie tot bepaalde groepen behoort heeft wel aanvulling nodig, maar de meeste mensen zijn het best af met een gezonde en gevarieerde voeding. Daarmee krijg je niet alleen voldoende vitaminen binnen, maar ook andere gezonde stoffen als vezels, mineralen en gezonde vetten. En het is nog lekker ook.

Evert van Hardeveld
hoofdredacteur Gezondgids